اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با اشاره به رسوایی‌های افشای جاسوسی آمریکا

جیمی کارتر: در آمریکا دموکراسی در کار نیست

رئیس جمهور اسبق آمریکا با اشاره به رسوایی‌های افشای جاسوسی‌های آمریکا اظهار کرد در کشورش در حال حاضر هیچ دموکراسی‌ای در کار نیست.

جیمی کارتر: در آمریکا دموکراسی در کار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا روش‌های جاسوسی دولت آمریکا را مخل دموکراسی خواند و گفت افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» برای کشورش «سودمند» هستند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در خلال جلسه‌ای هنگام صحبت درباره برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی از نظام سیاسی کشورش انتقاد کرد و گفت: «در آمریکا در حال حاضر، هیچ دموکراسی‌ای در کار نیست.» 

این نامه در حالی منتشر شده که دولت آمریکا پس از آنکه «ادوارد اسنودن»، پیمانکار فنی سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و کارمند سابق سازمان سیا ماه گذشته با انتشار اسنادی فوق‌ محرمانه از برنامه‌های جاسوسی گسترده آمریکا پرده برداشت، تحت فشار قرار گرفته است.

افشاگری‌های اسنودن نشان می‌دهد دولت آمریکا به شکلی سازمان‌یافته و در سطحی وسیع مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی را در تمام دنیا شنود می‌کند.

مطابق اسناد افشا شده، حتی مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا هم از اقدامات پایش و نظارت آمریکا مصون نبوده‌اند.  اسناد منتشر شده همچنین عملیات پایش و شنود کشورهای انگلیس و فرانسه را افشا کرده‌اند.

افشاگری‌های اسنودن خشم مقام‌های بلندپایه آمریکا و متحدان این کشور را به همراه داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول