اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اکوادور امیدوار است روسیه به اسنودن پناهندگی سیاسی بدهد

وزیر خارجه اکوادور امیدوار است «ادوارد اسنودن» که نزدیک به 4 هفته است در بخش ترانزیت فرودگاه شهر مسکو به سر می‌برد، موفق شود از روسیه پناهندگی سیاسی موقت دریافت کرده و حقوق وی بر اساس ضوابط بین‌المللی رعایت شود.

اکوادور امیدوار است روسیه به اسنودن پناهندگی سیاسی بدهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، دولت اکوادور ابراز امیدواری کرد که روسیه به درخواست "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیای آمریکا برای پناهندگی سیاسی موقت پاسخ مثبت بدهد.

قابل ذکر است که 3 کشور آمریکای لاتین، شامل اکوادور، ونزوئلا و بولیوی اعلام آمادگی کرده‌اند که به اسنودن پناهندگی سیاسی بدهند.

"ریکاردو پاتینیو" وزیر امور خارجه اکوادور به خبرنگاران گفت: امیدوارم اسنودن بتواند از روسیه پناهندگی سیاسی موقت دریافت کند و همچنین شرایطی بوجود آید تا کلیه حقوق وی، بر اساس ضوابط و قوانین بین‌المللی رعایت شود.

روز سه شنبه اعلام شد اسنودن رسما از سرویس مهاجرت فدرال روسیه درخواست پناهنگی سیاسی موقت کرده است.

سرویس مهاجرت فدرال روسیه روز گذشته وعده داد که این دادخواست بر اساس قوانین موجود مورد بررسی قرار بگیرد و این بررسی نباید بیش از 3 ماه بطول بیانجامد.

کارشناسان روسی معتقدند که شانس اسنودن برای دریافت پناهندگی سیاسی چندان بد نیست.

اسنودن در تاریخ 24 ژوئن از هنگ کنگ به مسکو پرواز کرد و تاکنون در بخش ترانزیت فرودگاه «شرمیتیوا» مسکو به سر می‌برد. او نمی‌تواند به هیچ کشوری سفر کند، چرا که دولت آمریکا گذرنامه وی را فاقد اعتبار اعلام کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول