اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین اتهام آمریکا در مورد «دورویی روسیه» را رد کرد

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه اتهام آمریکا در مورد دورویی مقامات مسکو در مورد «ادوارد اسنودن» را غیرقابل درک ارزیابی کرده و گفت: مسئله پناهندگی سیاسی در سرویس مهاجرت فدرال روسیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نه توسط رهبران کشور.

کرملین اتهام آمریکا در مورد «دورویی روسیه» را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه گفت که مقامات مسکو اظهارات طرف آمریکایی در متهم کردن روسیه به دورویی و فریبکاری در رابطه با امکان برقراری تماس نمایندگان سازمان‌های حقوق بشر با "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا را درک نمی‌کنند. 

پسکوف به خبرنگاران گفت: اگر اسنودن خواستار ملاقات با مدافعین حقوق بشر شده است، مسلما هیچیک از کشورهای جهان، از جمله کشورهای اروپایی نمی‌توانستند چنین درخواستی را رد کنند. در این ملاقات هیچ نماینده‌ای از طرف رسانه‌های گروهی نیز دعوت نشده بود، به همین دلیل ما متوجه نمی‌شویم که اتهام دورویی در اینجا چه معنایی خواهد داشت.

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا ابراز نگرانی کرد که دولت روسیه چرا اجازه داده است تا نمایندگان حقوق بشر با اسنودن ملاقات کنند، برغم اینکه در اظهاراتشان از بی طرفی خود در رابطه با وضعیت اسنودن صحبت می‌کنند.

این مقام کرملین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه واکنش "ولادیمیر پوتین" به درخواست اسنودن برای دریافت پناهندگی سیاسی موقت چه بوده، گفت: رئیس‌جمهور در جریان است، ولی در حال حاضر این سئوال برای ولادیمیر پوتین مطرح نیست. مسئله پناهندگی موقت به رئیس‌جمهور مربوط نمی‌شود و این سرویس مهاجرت فدرال است که این را بر اساس قوانین موجود بررسی خواهد کرد، نه رهبران کشور.

رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه گفته بود اسنودن مایل نیست در روسیه بماند و همینکه امکان آن را پیدا کند، از روسیه خارج خواهد شد، ولی وضعیت وی فعلا بسیار نامشخص است.

پوتین یادآور شده بود که آمریکایی‌ها همه کشورها را چنان ترسانده‌اند که هیچ کس حاضر به پذیرفتن اسنودن نیست و بدین ترتیب آنها در حقیقت او را در خاک روسیه به دام کرده‌اند، در حالی که وی در ابتدا تنها بصورت ترانزیت به مسکو پرواز کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول