اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به دلیل جاسوسی از تماس‌های تلفنی شهروندان انجام شد

شکایت ۱۹ سازمان حقوقی علیه آژانس امنیت ملی آمریکا

۱۹ سازمان حقوقی آمریکا شکایتی را علیه سازمان امنیت ملی آمریکا به دلیل جاسوسی از تماس‌های تلفنی شهروندان آمریکایی و دیگر کشورها در دادگاه فدرال کالیفرنیا تنظیم کردند.

شکایت ۱۹ سازمان حقوقی علیه آژانس امنیت ملی آمریکا

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، 19 سازمان حقوقی آمریکا روز سه‌شنبه، شکایتی را علیه سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) به دلیل جاسوسی از تماس‌های تلفنی شهروندان آمریکایی تنظیم کردند.

این شکایت علیه سازمان امنیت ملی آمریکا در یک دادگاه فدرال در کالیفرنیا توسط بنیاد مرز الکترونیک از طرف سازمان‌های حقوقی آمریکا مطرح شد.

این 19 گروه حقوقی آمریکا که در متن شکایت خود به وزارت دادگستری آمریکا و پلیس اف بی آی و مقامات دولتی آمریکا اشاره کرده بودند به نقض حقوق قانونی خود اشاره کردند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر بنیاد مرز الکترونیک، آنهایی که علیه سازمان امنیت ملی آمریکا شکایت کردند، شامل، گروه‌های حقوق بشری همچون دیده‌بان حقوق بشر و صلح سبز و همچنین گروه‌های مذهبی، حامیان حقوق سلاح و آنهایی که حامی قوانین مواد مخدر هستند، می‌شوند.

متن شکایت این گروه‌ها به جمع‌آوری غیرتبعیض‌آمیز و ذخیره اطلاعات تماس میلیون‌ها شهروند آمریکایی اشاره دارد و اعلام کرده‌اند که برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا تحت عنوان «پریسم» غیرقانونی است و افرادی که اطلاعات آنها به صورت مخفیانه جمع‌آوری شده است، هیچ‌‌گونه مورد مشکوکی نداشتند.

جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا از تماس‌های شهروندان آمریکایی و همچنین شهروندان کشورهای دیگر، واکنش‌‌های بسیاری را در آمریکا و کشورهای دیگری به همراه داشته است و به روابط آمریکا و اتحادیه اروپا و دیگر همپیمانان این کشور خدشه وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه آزادی‌های مدنی ماه گذشته میلادی علیه این برنامه جاسوسی آمریکا اقامه دعوی کردند.

ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا ماه گذشته میلادی، اطلاعاتی را درباره برنامه جاسوسی آمریکا در اختیار روزنامه‌ها قرار داد و هم‌اکنون در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو است و درخواست پناهندگی برای روسیه فرستاده است.

کاخ سفید از مسکو خواسته است اسنودن را اخراج و به آمریکا استرداد کند تا در دادگاه فدرال او را محاکمه کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول