اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

علیرغم نامشخص بودن پرونده «اسنودن» در روسیه

کارنی: سفر اوباما به «مسکو» لغو نمی‌شود

علیرغم درخواست برخی از سناتورهای آمریکایی از رئیس‌جمهور این کشور برای تحریم سفر ماه سپتامبر به «مسکو» در صورت عدم استرداد «ادوارد اسنودن» به آمریکا، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که این سفر لغو نمی‌شود.

کارنی: سفر اوباما به «مسکو» لغو نمی‌شود

به گزارش فارس به نقل از صدای روسیه، «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز چهارشنبه در خصوص احتمال لغو سفر ماه سپتامبر «باراک اوباما» به روسیه اعلام کرد که اوباما قصد ندارد سفر خود را لغو کند.

خبرنگاران روز چهارشنبه از کارنی سوال کردند که آیا اوباما در سفر ماه سپتامبر خود به روسیه، تنها به نشست «گروه 20» در «سن پترزبورگ» می‌رود یا طبق برنامه‌ریزی اولیه خود به مسکو نیز سفر می‌کند.

کارنی در پاسخ به این سوال اعلام کرد که هیچ چیز جدیدی در این باره برای گفتن ندارد و تأکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در ماه سپتامبر به روسیه سفر خواهد کرد.

کاخ کرملین اعلام کرد که دیدار اوباما از روسیه که برای پاییز امسال برنامه‌ریزی شده است، احتمالاً در مسکو آغاز می‌شود و در سن پترزبورگ ادامه پیدا می‌کند و در آنجا، نشست «گروه 20» (G20)، در 5 و 6 سپتامبر (14 و 15 شهریور ماه)، برگزار خواهد شد.

این خبر در حالی اعلام شد که یکی از سناتورهای آمریکایی از اوباما خواسته بود تا سفر به روسیه را در صورتیکه «ادوارد اسنودن» به آمریکا استرداد نشود، تحریم کند.

«ادوارد اسنودن» مأمور سابق «سیا» و همچنین پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا بود که با قرار دادن اطلاعاتی درباره برنامه جاسوسی آمریکا از تماس‌های تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و شهروندان کشورهای دیگر در اختیار روزنامه‌ها، جنجال آفرید.

اسنودن هم‌اکنون در ترانزیت فرودگاه مسکو است و در صدد است در روسیه پناهنده شود و کاخ سفید از روسیه خواسته تا این مأمور سابق سیا را به آمریکا برای محاکمه استرداد کند.

«یوری یوشاکوف» مشاور رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرد: ما خواستار دیدار کامل اوباما از روسیه هستیم، دعوتنامه سال گذشته ارسال شد و ما هم‌اکنون به شدت بر روی پارامترهای این دیدار کار می‌کنیم. ترجیح می‌دهیم که این دیدار در مسکو صورت گیرد و سپس روسای جمهور دو کشور با یکدیگر در نشست گروه 8 سن پترزبورگ حاضر شوند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به درخواست برخی از مقامات آمریکایی از اوباما برای تحریم کردن سفر به مسکو، خواستار حفظ آرامش و منطق در مواجهه با مسئله اسنودن شد و گفت: ما امیدواریم که روسیه از فردی که از عدالت فراری است، جانبداری کند. ما به دنبال تقابل نیستیم. ما به هیچ‌کس دستور نمی‌دهیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول