اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حفظ آثار شهدای سپاه ‌البرز خبر داد

ثبت 2703 اثر از شهدای شهرستان البرز

مسئول مرکز جمع‌آوری و حفظ آثار شهدای سپاه امام رضا‌(ع) شهرستان البرز از ثبت دو هزار و 703 اثر از شهدای این شهرستان خبر داد.

ثبت 2703 اثر از شهدای شهرستان البرز

ابوالفضل بخشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز با اشاره به اینکه تا به حال 2 هزار و 703 اثر از شهدا ثبت شده است، اظهار داشت: این آثار شامل دو هزار و 419 دقیقه مصاحبه می‌شود که امید است تا پایان مهر ماه سال جاری، جمع‌آوری و ثبت اسناد 300 شهید این شهرستان به پایان برسد.

وی افزود: حس و حالی که در میان اعضای گروه هنگام جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا به وجود می‌آید ارزشمند بوده و در ابتدای امر، فضایل اخلاقی شهیدان میان اعضای گروه نشر می‌یابد.

مسئول مرکز جمع‌آوری و حفظ آثار شهدای سپاه شهرستان البرز بیان کرد: با همکاری ایثارگران سپاه امام رضا‌ (ع) شهرستان البرز، پرونده 60 شهید شامل اطلاعات فردی، زندگی‌نامه، وصایا و تصاویر آنان تنظیم و آماده چاپ شده است تا در اجتماعاتی نظیر نماز جمعه و در اماکنی مانند ادارات شهرستان در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

بخشی از ساخت فیلم کوتاه با موضوع شهید گمنام خبر داد و گفت: فیلم‌نامه آن در حال نگارش بوده که تا هفته دفاع مقدس این فیلم کوتاه ساخته شده و از آن به صورت نمادین رونمایی می‌شود.

وی در خصوص مهم‌ترین فعالیت‌های کنگره جمع‌آوری و حفظ آثار شهدا عنوان کرد: در سال جاری تاکنون با 50 خانواده شهید در شهرستان البرز مصاحبه شده است که شامل 20 ساعت فیلم و صوت خاطرات رزمندگان و جانبازان است.

مسئول مرکز جمع‌آوری و حفظ آثار شهدای سپاه شهرستان البرز اضافه کرد: مجموع این مصاحبه‌ها از 116 نفر از خانواده‌های شهدا تهیه شده است که به عنوان هم‌نفسان شهید، خاطرات و زندگی‌نامه آنان را روایت کرده‌اند.

بخشی ادامه داد: این امر مهم با هدف نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تاریخ‌نگاری دفاع مقدس و ثبت رشادت‌های آنان با دقت و تلاش بیشتری ادامه می‌یابد.

این مسئول یکی از نخستین اقدامات مرکز جمع‌آوری و حفظ آثار شهدا در حوزه‌ها را تعیین نفراتی برای دیدار با خانواده‌های شهدا و جمع‌آوری آثار شهدا معرفی کرد.

مسئول مرکز جمع‌آوری و حفظ آثار شهدای سپاه شهرستان البرز اضافه کرد: از میان شش حوزه بسیج برادران و دو حوزه بسیج خواهران در شهرستان البرز، 120 نفر سازماندهی شده‌اند تا با حضور در جمع خانواده‌های شهدا، به ضبط آثار شهدا و مصاحبه با خانواده شهدا بپردازند.

بخشی بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی مختلفی در ابتدای سال تاکنون با محوریت دستورالعمل‌های جمع‌‌آوری آثار و فعالیت‌های تخصصی مرتبط با آن برای این نفرات برگزار شده است.

وی ابراز کرد: این کارگاه‌ها سبب شده است تا شیوه جمع‌آوری آثار و حفظ اسناد شهدا تغییر کند و علاوه بر نوشته، فیلم و صوت نیز در قالب مصاحبه‌های مختلف با خانواده شهدا تهیه شود.

مسئول مرکز جمع‌آوری و حفظ آثار شهدای سپاه شهرستان البرز عنوان کرد: ساختمان‌های بزرگی در شهرستان البرز مشخص شده‌اند که مقرر گشته در هفته دفاع مقدس کار نقاشی تصاویر شهدا بر روی آنان آغاز شود.

بخشی با اشاره به دیگر برنامه‌های آتی مرکز حفظ آثار سپاه شهرستان ابراز داشت: در هفته دفاع مقدس قرار است نمایشگاه دفاع مقدس و همچنین یادواره شهدای شهرستان در شهر الوند برگزار شود که طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم تدارک دیده شده است.

وی از برگزاری یادواره شهدای سادات شهرستان البرز خبر داد و تصریح کرد: این برنامه برای نخستین بار است که در سطح این شهرستان برگزار می‌شود.

مسئول مرکز جمع‌آوری و حفظ آثار شهدای سپاه امام رضا‌(ع) شهرستان البرز عنوان کرد: یادواره شهدای ورزشکار نیز با همکاری اداره ورزش و جوانان این شهرستان در هفته دفاع مقدس یا هفته تربیت‌بدنی برگزار می‌شود و از این پس مقرر گشته مسابقات و جام‌های ورزشی با نام شهدا مزین شود.

برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس در شهرستان البرز

بخشی از برگزاری نخستین کنگره شعر دفاع مقدس در سطح شهرستان البرز خبر داد و گفت: این کنگره با فراخوان شعر و مقاله با محوریت دفاع مقدس برگزار می‌شود که جشنواره آن در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آثار برتر این جشنواره از سوی داوران برجسته استانی تعیین می‌شود.

گفتنی است؛ ریاست ستاد کنگره جمع‌آوری و حفظ آثار شهدای شهرستان بر عهده فرماندار البرز، دبیر اجرایی آن سپاه امام رضا‌ (ع) و مسئول کمیته تبلیغات هنری آن؛ رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان است.

انتهای پیام/64531/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول