اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لزوم تعیین زمان بهره‌برداری از یادمان تپه نورالشهدای قزوین

در حالی که چهار سال از شروع ساخت یادمان شهدای گمنام واقع در تپه نورالشهدای بوستان باراجین قزوین می‌گذرد، زمان بهره‌برداری از این طرح هنوز به درستی مشخص نیست.

لزوم تعیین زمان بهره‌برداری از یادمان تپه نورالشهدای قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با وجود اینکه چند سالی از آغاز ساخت یادمان مزار شهدای گمنام واقع در تپه نورالشهدای بوستان باراجین قزوین می‌گذرد و چند بار هم افتتاح آن به تعویق افتاده است، امکان زیارت مردم از این مزارها وجود ندارد و زمان بهره‌برداری از این یادمان هنوز به درستی مشخص نیست؛ یادمانی که قرار است به عنوان بلندترین یادمان شهدای گمنام کشور شناخته شود.

 

قول داده‌اند تا هفته دولت یادمان را تحویل دهند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در این خصوص به خبرنگار ما می‌گوید: این طرح با همکاری ادارات کل حفظ آثار و راه و شهرسازی و نیز شهرداری قزوین در حال اجراست که هر کدام از این نهادها سهمی خاص از ساخت این یادمان دارند؛ البته ساخت و تکمیل این طرح بیشتر بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

حمزه قربانی با بیان اینکه ساخت و بهره‌برداری این طرح خیلی به طول انجامیده است، اضافه می‌کند: در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل مسکن و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و معاون خدمات شهری شهردار قزوین در محل استانداری برگزار شد، در خصوص تکمیل و تحویل این طرح تا هفته دولت قول مساعد داده شد.

آماده شدن یادمان تا هفته دفاع مقدس

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با بیان اینکه یادمان تا هفته دفاع مقدس قابل بهره‌برداری است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار می‌دارد: این یادمان شامل یک پیکره بزرگ و یک پیکره کوچک است که ساخت پیکره بزرگ آن به پایان رسیده و بخشی از پیکره کوچک و امور نظافت و تزئین آن باقی مانده است.

محمدنادر محمدزاده می‌افزاید: محوطه‌سازی این یادمان بر عهده شهرداری قرار دارد که هنوز کاری در این باره انجام نشده است.

وی خطرآفرین بودن فعالیت برای کارگران یادمان در صورت حرکت ماشین‌آلات سنگین و لرزش بنا را علت این امر می‌داند و ادامه می‌دهد: البته به زودی و پس از پایان ساخت یادمان، محوطه‌سازی نیز از سوی شهرداری شروع می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اضافه می‌کند: پیشنهاد ساخت این یادمان از سوی اداره کل راه و شهرسازی به استانداری قزوین ارائه شد تا در کنار بزرگراه قزوین ـ زنجان یک بنای نمادین ارزشی برای استان ایجاد شود.

محمدزاده تصریح می‌کند: در همان زمان طرح‌های متعددی پیشنهاد و یکی از آن‌ها برگزیده شد که حدود چهار سال از کلنگ‌زنی ساخت آن می‌گذرد.

تاریخی برای محوطه‌سازی مشخص نیست

معاون خدمات شهری شهردار قزوین به خبرنگار فارس در قزوین می‌گوید: هیچ زمانی برای شروع محوطه‌سازی مشخص نشده و بودجه‌ای به آن اختصاص نیافته است.

عبدالعلی دربندی‌زاده بیان می‌کند: حدود یک ماه است که صورت جلسه‌ای به شهرداری رسیده که طبق آن باید محوطه‌سازی این یادمان از سوی شهرداری انجام و فرهنگ‌سرای دفاع مقدس نیز در ضلع جنوبی آن ایجاد شود.

وی اضافه می‌کند: تهیه زمین برای اجرای این طرح بر عهده شهرداری بوده است و محوطه‌سازی نیز به وسیله همین نهاد انجام می‌شود.

این مسئول عنوان می‌کند: برای شروع کار ابتدا باید سازه یادمان از جانب اداره کل راه و شهرسازی تکمیل شود؛ اما هنوز سازه تکمیل نشده و هیچ زمانی هم برای محوطه‌سازی این یادمان تعیین نشده است.

بر اساس این گزارش، آنچه واضح به نظر می‌رسد این است که طرح‌های این‌چنینی به دلیل تأثیرگذاری بر فرهنگ و شمایل شهری استان باید با سرعت بیشتری ساخته و بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/77014/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول