اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای اداری این شهرستان عنوان شد

صابری: ساخت یادمان شهدا در کهگیلویه و بویراحمد از افتخارات است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت یادمان شهدا در این استان از افتخارات است.

صابری: ساخت یادمان شهدا در کهگیلویه و بویراحمد از افتخارات است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دنا پس از بررسی و بازدید از مجتمع سایت اداری این شهرستان دوباره انتقاداتی را که در هنگام بازدید مطرح کرده بود گوشزد کرد و گفت: هدف اصلی من از بازدید امروز ساماندهی فضای اداری این شهرستان بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در ساماندهی فضاهای اداری متأسفانه مسئولان ادارات اطلاعات کافی و درستی را ارائه نکردند و اکنون می‌بینیم که برای یک اداره با سه کارمند 13 اتاق در یک مجموعه در نظر گرفته شده است.

مسئول ارشد استانی ادامه داد: وقتی این مقدار فضا را برای این تعداد در نظر می‌گیریم فردا پس از مستقر شدن ادارات، اسراف آن‌ها شروع می‌شود و در این فضا آب و گاز و برق بی‌خود و بی‌جهت تلف خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کار نرفتن سبک معماری اسلامی، استفاده نکردن بهینه از زمین و مصالح و بی‌توجهی به مقاوم‌سازی را از اشکالات اساسی مجتمع ادارات دنا عنوان کرد.

این مسئول، نگاه طراح و سازنده این مجتمع را نگاهی غیراصولی دانست و ابراز داشت: مانده‌ام که با چنین تفکری در ساخت و سازها چگونه به نقطه امید خواهیم رسید.

صابری در ادامه با بیان اینکه می‌توانستیم در دو هزار متر زمین بهترین مجتمع را برای ادارات شهرستان دنا بسازیم، تصریح کرد: این کارها را می‌کنیم و آن‌گاه از لزوم نبود مدارس کپری سخن می‌گوییم.

وی، این اسراف‌ها را موجب بسیاری از بدبختی‌ها و محرومیت‌ها دانست و گفت: اگر از اعتبارات به درستی استفاده کنیم هیچ مشکلی در کشور و به الطبع در استان کهگیلویه و بویراحمد نخواهیم داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست پس از گزارش رئیس میراث فرهنگی شهرستان دنا در ارتباط با تپه تاریخی ژاندارمری و حوادث پس از آن گفت: مایه بسی افتخار است که شهیدی در منطقه‌ای دفن شود.

صابری ادامه داد: چه اشکال دارد که در اماکن تاریخی شهیدان دفن شوند تا به آن اماکن هویت ببخشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید یادمان شهیدان گمنام ساخته شود، تصریح کرد: افتخار می‌کنم که به خاطر ساخت یادمان شهیدان گمنام به زندان بروم.

صابری خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی هنوز نمی‌داند که با وساطت من، مردم و خانواده شهدا و سپاه و بسیج سکوت کرده‌اند و جواب برخی از سخنانی که در این زمینه گفته شده را نمی‌دهند.

رئیس شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین دغدغه خود در شهرستان دنا در مقطع کنونی را ساخت یادمان شهدای گمنام دانست و گفت: دستور داده‌ام تا همانند یادمان شهیدان گمنام یاسوج بر روی این شهیدان هم یادمانی شایسته بسازند و حاضرم برای این کار هرگونه تاوانی را پس بدهم.

گفتنی است؛ دو شهید گمنام بر روی تپه تاریخی معروف به ژاندارمری دفن شدند که میراث فرهنگی به دلیل ثبت ملی این تپه با برخی دستگاه‌ها و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل پیدا کرده و حتی در مراجع قضایی پی‌گیر قضیه است.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول