اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

پرداخت مالیات باعث تقویت پایه‌های حکومت اسلامی می‌شود

امام جمعه ملایر گفت: پرداخت مالیات توسط مردم و دستگاه‌های دولتی باعث تقویت و رشد پایه‌های حکومت اسلامی و اقتصاد کشور می‌شود.

پرداخت مالیات باعث تقویت پایه‌های حکومت اسلامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا دو جنبه ظاهری و باطنی داشته که تقوای ظاهری دور کردن گناه از اعضا و جوارح و تقوای باطنی طهارت روح از کینه و عجب و هرچه غیر خداست.

وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به مؤمنان، این ماه را بهترین ماه‌ها و ساعات و شب‌هایش را بهترین ساعات و شبها برشمرد و افزود: بدبخت‌ترین و شقی‌ترین افراد کسانی هستند که از برکات این ماه محروم شوند.

خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه در موقع افطارهای این ماه مبارک، خداوند یک میلیون انسان را از آتش دوزخ آزاد می‌کند، گفت: در شب و روز جمعه ماه رمضان خداوند در هر ساعت یک میلیون بنده را از آتش دوزخ آزاد می‌کند. پیامبر اکرم نیز بهترین اعمال را در این ماه دوری از حرام‌های الهی بیان فرموده و مؤمنان روزه‌دار باید در این ماه از هرچه غیر خداست به دور باشند.

فاضلیان خطاب به مؤمنان روزه‌دار یادآور شد: در این ماه شما به مهمان‌سرای الهی دعوت شده‌اید پس مواظب باشید ساعات رفتن به مهمانی خدا با گناه وارد نشوید.هیچ چیز محبوب‌تر از عفت شکم در مقابل خداوند نیست، پس بر مؤمنان واجب است که مراقب باشند هر غذایی را وارد شکم خود نکنند.

امام جمعه ملایر خطاب به جوانان نیز بیان داشت: جوانی دوران پر نشاطی است و اگر جوان در این دوران به خداوند نزدیک شود بسیار ارزشمند است پس جوانان باید مراقب چشم‌های خود در مقابل نامحرم باشند، چرا که هر چشمی که به نامحرم نگاه کرده و توبه نکند در قیامت آن چشم پر از آتش می‌شود.

وی در ادامه مردم را به خواندن دعاهای مفاتیح در این ماه تاکید کرد و گفت: یکی از بهترین دعاها که ثوابی بسیار دارد دعای ابوحمزه ثمالی است.

فاضلیان در ادامه با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: مردان و زنان جامعه اسلامی باید رعایت و عفاف و حجاب را داشته و به مضمون آن توجه کنند.پوشیدن موی سر و اعضا و جوارح از نامحرم بر همه شما امری واجب است و کسانی که امر الهی را نادیده بگیرند عاقبتشان آتش دوزخ است.

امام جمعه ملایر خطاب به جوانان گفت: رعایت عفت و حیا مرد و زن ندارد و  هر که با حیاتر باشد نزد خداوند محبوب‌تر است و در کشوری که حکومت اسلامی برقرار است احکام اسلامی نیز باید رعایت شود.

وی در ادامه سخنانش به هفته مالیات اشاره کرد و ابراز داشت: مالیات یکی از احکام و قوانین اسلامی است که در جامعه باید انجام شود.

فاضلیان با اشاره به پرداخت مالیات از زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار افزود: مالیات در جامعه اسلامی باعث تقویت پایه‌های حکومت اسلامی و رشد اقتصادی جامعه می‌شود.مسئولان اداره مالیات نیز باید در گرفتن مالیات‌های مردم عدالت و تقوا را رعایت کرده و با مردم مدارا کنند.

انتهای پیام/89013/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول