اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای کرمان خبر داد

فعالیت 677 مرکز فنی و حرفه‌ای در کرمان

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: 677 مرکز فنی و حرفه‌ای آزاد و دولتی در استان کرمان فعالیت می‌کند.

فعالیت 677 مرکز فنی و حرفه‌ای در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید ملامحمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان کرمان 27 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی و 650 آموزشگاه آزاد فنی ‌و‌ حرفه‌ای داریم که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌دهند.

وی افزود: اجرای تعهدات آموزشی منطقه در سه ماه نخست سال جاری حدود یک میلیون و 80 هزار نفر ساعت داشته‌ایم که 5 هزار و 100 نفر دوره در قالب آموزش‌های فردی است و این آموزش‌ها در هفت سامانه مختلف از جمله زندان‌ها، پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، مناطق روستایی، کمیته‌ امداد و آموزش‌هایی که به واسطه تفاهمنامه‌ها با ادارات مختلف بسته‌ایم در حال برگزاری است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان عنوان کرد: اخیرا برخی از شرکت‌ها و مؤسسات اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای می‌کنند و مردم به دلیل کمبود اطلاعات که در این حوزه دارند در این دوره‌ها شرکت می‌کنند و دچار مشکل می‌شوند.

ملامحمدی از مردم درخواست دارم هر جا که می‌خواهند برای دوره‌های مهارتی ثبت‌نام کنند و وجهی پرداخت کنند، ابتدا مجوز این موسسه که از اداره کل فنی و حرفه دریافت کرده را مطالبه کنند.

وی بیان کرد: نظام استاد شاگردی یک راه بسیار ساده و 100 درصد قانونی برای اشتغال جوانان است که با عدم استقبال از سوی اصناف مواجه شده‌ایم که از این طریق در تابستان جوانانی که به دنبال کسب مهارت بودند، می‌توانستند حرفه‌آموزی داشته باشند که هنوز به‌صورت خوبی تحقق نیافته است.

ملامحمدی عنوان کرد: از 13 مردادماه سال جاری تا 20 مرداد افرادی که متقاضی شرکت در مؤسسه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش در رشته‌های مهندسی فناوری ترمی، برق صنعتی، جوشکاری، ماشین ابزار و تاسیسات حرارتی و برودتی ثبت‌نام کنند.

وی افزود: همچنین می‌توانند از 27 مرداد ماه سال جاری تا سه شهریور ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش در مقطع کردانی در رشته‌های جوشکاری، برق صنعتی، تاسیسات و مکانیک ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/80018/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول