اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فصل تابستان

آموزش‌های کوتاه مدت فنی و حرفه‌ای 20 درصد افزایش می‌یابد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت: آموزش‌های کوتاه مدت فنی و حرفه‌ای در فصل تابستان 20 درصد افزایش می‌یابد.

آموزش‌های کوتاه مدت فنی و حرفه‌ای 20 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عزت‌اله اردشیری صبح امروز طی نشستی خبری اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طبق تقویم آموزشی سالانه در تمام فصول و بر اساس استانداردهای تدوین شده اجرا می‌شود و در فصل تابستان نیز طبق تقویم و با ساعت آموزشی معین این آموزش‌ها در مهارت‌های مختلف برقرار است.

وی افزود: علاوه بر آموزش مهارت‌های بلند مدت بالغ بر یک‌هزار ساعت، استانداردهایی نیز تدوین شده که در کوتاه مدت فرد آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرد مانند: دوره‌های تولید کننده بن سای (درختچه‌های مینیاتوری)، سازنده گل‌های شیشه‌ای، تولید کننده جوانه‌های خوراکی، تعمیر تجهیزات کولر خودرو، تعمیر کار سیستم سوخت رسان CNG و ... که معمولا  در طول یک تا دوماه کارآموز می‌تواند مهارت لازم را کسب کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر 12 مرکز دولتی ثابت در 9 شهرستان و 140 آموزشگاه آزاد در سطح استان هرمزگان داریم که در مراکز دولتی بیش از 217 حرفه، در آموزشگاه‌های آزاد 186 حرفه در رشته‌های کامپیوتر، خیاطی، مراقبت و زیبایی، آْشپزی، برق مکانیک و اتومکانیک آموزش داده می‌شود که عمدتا آموزش‌های مورد نیاز خواهران را ارائه می‌نمایند.

وی اضافه کرد: در بخش‌های دولتی تاکید بر رشته‌های فنی و صنعتی است چرا که راه اندازی این رشته‌ها برای بخش خصوصی هزینه‌های زیاد و سود دهی کم دارد لذا  بخش خصوصی تمایلی به راه اندازی و آموزش آن ندارد به همین دلیل در مراکز دولتی پادگان‌ها، زندانها، جوار کارخانجات و صنایع این آموزش‌ها توسط بخش دولتی اجرا می‌شود.

اردشیری افزود: برای چهار شهرستان (بستک، سیریک، بندرخمیر و بشاگرد ) نیز احداث مراکز از سال 1391 مصوب شده است و پروژه احداث مرکز بشاگرد 75 درصد رشد فیزیکی دارد و در شهرستان بستک نیز با استقرار تجهیزات کارگاهی در یک مکان موقت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ا‌ی آن شهرستان راه اندازی شده است.

انتهای پیام/88001/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول