اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماهه دوم امسال صورت می‌گیرد

پیش‌بینی آموزش 28 هزار نفر در مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای اصفهان

مسئول آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود که طی سه ماهه دوم امسال 28 هزار و 153 نفر زیر پوشش آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان قرار بگیرند.

پیش‌بینی آموزش 28 هزار نفر در مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای اصفهان

فریده روشن امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها از رویکرد‌ها و برنامه‌های اصلی این اداره محسوب می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ثبت‌نام متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای استان انجام شده است.

این مسئول به استقبال ویژه افراد برای شرکت در دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف استان مانند زندان‌ها، پادگان‌ها و مناطق روستایی به متقاضیان ارائه می‌شود.

مسئول آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که طی سه ماهه دوم امسال سه میلیون و 146 هزار و 970 نفر-ساعت در دوره‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد در رشته‌های مختلف خدماتی، فنی و کشاورزی زیر پوشش آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند، اضافه کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته 52 درصد از این افراد در رشته‌های فنی، 40 درصد در رشته‌های خدماتی و هشت درصد نیز در دوره‌های آموزشی رشته‌های کشاورزی زیر پوشش آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای استان قرار می‌گیرند.

روشن با بیان اینکه بیشترین گرایش افراد برای شرکت در رشته‌های فنی به رشته‌های PLC، تراشکاری، برق خودرو، برق صنعتی و لوازم خانگی سردکننده اختصاص دارد، تاکید کرد: همچنین متقاضیان شرکت در رشته‌های کشاورزی نیز به حضور در رشته‌های پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ خوراکی و صنایع غذایی گرایش بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه گرایش افراد برای شرکت در دوره‌های آموزشی خدماتی نیز به حضور در رشته‌های رایانه، خیاطی و روبان‌دوزی بیشتر است، متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود که طی سه ماهه دوم امسال 28 هزار و 153 نفر زیر پوشش آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان قرار بگیرند.

مسئول آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان اذعان داشت: در حال حاضر 54 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول