اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد فنی و حرفه‌ای اصفهان:

بیش از 1100 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در اصفهان فعال است

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: براساس عملکرد ثبت شده در پرتال آموزش فنی و حرفه‌ای یک‌هزار و 102 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان وجود دارد.

بیش از 1100 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در اصفهان فعال است

آذر ترابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: براساس پرونده یک‌هزار و 695 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان وجود دارد.

وی به نحوه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: حوزه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خوشه‌بندی می‌شود و فعالیت این آموزشگاه‌ها براساس خوشه‌بندی‌های صورت گرفته در بخش‌های خدمات، فنی، صنایع غذایی و کشاورزی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر براساس عملکرد ثبت شده در پرتال آموزش فنی و حرفه‌ای یک‌هزار و 102 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان وجود دارد.

وی به مشکلات آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 593 مورد از آموزشگاه‌های ‌آزاد فنی و حرفه‌ای به دلیل مشکلات اقتصادی در زمان مرخصی به سر می‌برند و در شرایط فعلی این آموزشگاه‌ها به فعالیت خود ادامه نمی‌دهند.

ترابی با بیان اینکه اما هنوز پروانه این آموزشگاه‌ها باطل نشده است، تاکید کرد: مجوز راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای براساس رشته‌های درخواستی متقاضیان تأسیس این آموزشگاه‌ها صادر می‌شود.

وی با اشاره به تعداد رشته‌های آموزشی موجود در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان اضافه کرد: در حال حاضر این آموزشگاه‌ها در 46 رشته و 126 حرفه آموزشی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در سال گذشته 53 هزار و 715 نفر به صورت نفر ـ دوره زیر پوشش آموزش‌های آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: البته به صورت نفر ـ ساعت نیز 10 میلیون و 181 هزار و 895 نفر از آموزش‌های این آموزشگاه‌ها استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول