اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بازارمحور و اشتغال‌زا باشد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ملایر خواستار ایجاد رشته‌های بازارمحور و اشتغال‌زا در مراکز فنی و حرفه‌ای شد.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بازارمحور و اشتغال‌زا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی‌نعمت چهاردولی عصر امروز در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر با اشاره به ظرفیت‌های بالای فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر عملکرد این اداره را در سال‌های اخیر مثبت برشمرد و عنوان داشت: هدف از بازدیدها و تشکیل جلسات با مسئولان فنی و حرفه‌ای شهرستان بررسی مشکلات و ایجاد راهکارهای مثبت در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه فنی و حرفه‌ای باید در همه رشته‌ها تقویت شود و در این راستا حمایت‌ مسئولان و نمایندگان مجلس ضروری است گفت: آموزش‌ها باید به سمت رشته‌های بازارمحور و اشتغال‌زا رود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: رشته‌های دارای مخاطب و دارای بازار کار باید تقویت شود و این رشته متناسب با استانداردهای لازم و فن‌آوری‌های علمی روز دنیا باشد.

وی کمبود اعتبارات در بخش‌های استانی و شهرستانی در ایجاد مراکز و رشته‌های جدید را یکی از مباحث و مشکلات فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: یکی از مشکلات فنی و حرفه‌ای در بحث آموزشگاه‌های آزاد است که از نظر حمایتی زیر پوشش نهادی نیستند و با مشکلات مکانی و هزینه‌های بالا مواجه هستند.

چهاردولی عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این مراکز بوده و افراد زیادی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در این مراکز می‌بینند نیاز است که در این زمینه وام‌هایی به این آموزشگاه‌ها تعلق بگیرد.

وی تأکید کرد: اگر این مراکز حمایت نشوند روز به روز به تعطیلی این آموزشگاه‌ها افزوده خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار جذب افراد آموزش‌دیده در مراکز صنعتی شهرستان و واحدهای تولیدی شد و افزود: استفاده از نیروی تخصص جوانان در پیشبرد موفقیت‌های شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا مهارت‌های جدید فنی و حرفه‌ای روز به روز در حال افزایش است افزود: جا دارد از نیروهای متخصص دیگر کشورها دعوت شود تا مهارت‌های خود را به جوانان ما  آموزش دهند.

چهاردولی ابراز کرد: در این راستا باید اعتبارات تأمین شود تا بتوانیم آموزش‌های روز دنیا را نیز  داشته باشیم.

وی آموزش‌های موبایل، رایانه، مهندسی در بخش مخابرات، خودروسازی با فن‌آوری‌های جدید را از نیازهای جوانان شهرستان ملایر در زمینه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برشمرد و ابراز داشت: فنی و حرفه‌ای باید یک نمایشگاه تخصصی از تولیدات خود داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر ظرفیت برگزاری این نمایشگاه را دارد خواستار همکاری مسئولان و مدیران شهرستان در این زمینه از مراکز فنی و حرفه‌ای شد.

انتهای پیام/89013/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول