اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بشرویه:

346 خانوار مددجوی بهزیستی بشرویه مستمری‌بگیر هستند

رئیس اداره بهزیستی بشرویه گفت: به منظور کمک به بهبود وضعیت معیشت جامعه هدف بهزیستی، 346 خانوار از مددجویان بهزیستی این شهرستان مستمری‌بگیر هستند و ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

346 خانوار مددجوی بهزیستی بشرویه مستمری‌بگیر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمد خادم صبح امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به هفته بهزیستی اظهار داشت: رسالت بهزیستی به عنوان نهاد حمایتی، فراهم آوردن زمینه‌های بهتر زیستن عموم مردم است و در این مسیر خدمات تخصصی را به مددجویان زیر پوشش خود ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: به منظور کمک به بهبود وضعیت معیشت جامعه هدف بهزیستی، 346 خانوار از مددجویان بهزیستی این شهرستان مستمری‌بگیر هستند و به ازای تعداد افراد خانواده ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی بشرویه تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامی که در سال گذشته در واحد اجتماعی به وقوع پیوست، بیمه زنان سرپرست خانوار بود که با توجه به سیاست‌های سازمان بهزیستی برای کمک به زنان سرپرست خانوار و بهره‌مندی از خدمات بیمه تامین اجتماعی، 53 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

خادم، پرداخت وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی به 150 نفر، استفاده از تعرفه معافیت سربازی به 11 نفر، معرفی 70 نفر برای تخفیف در هزینه‌های بیمه‌ای به بیمه تامین اجتماعی و کمک هزینه سوخت به 85 نفر را از دیگر خدمات بهزیستی به مددجویان برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های واحد پیشگیری اداره بهزیستی بشرویه گفت: غربالگری بینایی و شنوایی کودکان و معرفی زوجین برای انجام مشاوره ژنتیک از شاخص‌ترین برنامه‌ها در این حوزه بوده که بر این اساس یک‌هزار و 900 کودک مورد ‌سنجش بینایی با دستگاه قرار گرفته و تمامی نوزادان در سه ماهه پس از تولد، غربالگری شنوایی شدند.

رئیس اداره بهزیستی بشرویه برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از معلولیت‌ها برای مربیان مهدها و مشاوران آموزش و پرورش، برگزاری کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی، اجرای طرح اجتماع محور با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و اردوهای زیارتی سیاحتی را از دیگر فعالیت‌های بهزیستی عنوان کرد.

خادم افزود: در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد نیز بهزیستی از متقاضیان ترک اعتیاد حمایت می‌کند و با معرفی آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز درمانی سرپایی اعتیاد نسبت به درمان آنها اقدام می‌کند.

وی متذکر شد: اداره بهزیستی تمام توجه خود را به جامعه هدف که نه تنها از بضاعت مالی بی‌بهره‌اند بلکه از بضاعت جسمانی نیز بی‌بهره‌ هستند، معطوف کرده و طی سال‌های گذشته خدماتی مطلوب به معلولان ارائه کرده است.

رئیس اداره بهزیستی بشرویه یادآور شد: مرکز بچه‌های آسمان که به عنوان مرکز حرفه‌آموزی کودکان معلول شناخته می‌شود 26 نفر از کودکان معلول را زیرپوشش برنامه‌های آموزشی خود قرار داده است.

این مسئول خواستار توجه بیشتر مسئولان به قشر معلول شد و اذعان داشت: 42 واحد مسکن معلولان بهزیستی بشرویه در حال ساخت است که آورده هر فرد برای ساخت این واحدها 18 میلیون ریال بوده است.

خادم، مهم‌ترین چالش و مشکل را عدم مناسب‌سازی معابر و ادارات سطح شهرستان برای تردد معلولان دانست و گفت: رفع این مشکل جز با همکاری و تعامل سایر ادارات و نهاد برای ایجاد رمپ‌های استاندارد و تسهیل رفت‌ و‌ آمد معلولان محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/69006/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول