اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت نهم و دهم محقق شد

2500 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیش از 2 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد طی دولت نهم و دهم ایجاد شده که اوج آن در سال‌های 90 و 91 بوده است.

2500 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری مطلق پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح 58 واحد مسکن مهر مددجویان بهزیستی شهرستان قاین اظهار کرد: به استناد ماده 39 برنامه پنجم دستگاه‌های حمایتی باید سالانه 10 درصد از جامعه هدفشان توانمند و از چرخه حمایت خارج شوند.

وی افزود: این موضوع مقدمات و مؤخراتی دارد و قطع مستمری مددجویان مغایر با مفهوم توانمندسازی است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به معنای واقعی توانمندسازی گفت: باید نیازهای یک خانواده و فرد را به طور جامع برطرف کنیم.

اکبری مطلق با بیان اینکه مؤلفه‌های مهم توانمندسازی تحصیل، بیمه، درمان، اشتغال و مسکن است، خاطر نشان کرد: این مؤلفه‌ها به عنوان برنامه‌های رکن هدف برنامه‌های چندین ساله بهزیستی قرار گرفته است.

وی بیمه تامین اجتماعی را بهترین گارانتی برای توانمندسازی مددجویان دانست و تصریح کرد: قبل از دولت نهم و دهم این بیمه هیچگونه مصداقی در سازمان بهزیستی نداشت اما امروز با پرداخت 100 درصد هزینه تامین اجتماعی تعداد یک‌هزار و 728 خانواده روستایی وشهری در دولت اخیر زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد 11 هزار مددجوی این نهاد از بیمه پایه بهره‌مند هستند و در ارتباط با کمک هزینه مازاد بر درمان( بیمه تکمیلی ) مددجویان نیز هیچگونه مشکل و محدویتی وجود ندارد.

اکبری‌مطلق اذعان داشت: بیش از 2 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد طی دولت نهم و دهم ایجاد شده که اوج آن در سال‌های 90 و 91 بوده است.

وی همچنین با اشاره به تامین مخارج تحصیل مددجویان این نهاد اذعان داشت: در گذشته هزینه‌های بالا مانع از تحصیلات عالی مددجویان می‌شد اما امروز این امر هدف و دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته و تعداد 386 دانشجو در سطوح مختلف کاردانی، کارشناسی، ارشد، دکترا مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/22481/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول