اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری زنجان:

سرمایه‎ها باید در راستای پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی قرار گیرند

سرپرست فرمانداری زنجان گفت: همه سرمایه‎ها باید در راستای پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی قرار گیرند.

سرمایه‎ها باید در راستای پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی عصر امروز در جلسه کارگروه بهداشت شهرستان زنجان اظهار داشت: برای کاهش آسیب‎های اجتماعی باید موضوع پیشگیری در اولویت قرار گیرد.

وی، پیشگیری را موضوعی مهم در آسیب‎های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مسئولان باید نسبت به این موضوع فعالیت‎های جدی‌تری صورت دهند.

سرپرست فرمانداری زنجان، اعتیاد را یکی از مهم‎ترین آسیب‎های اجتماعی در کشور ارزیابی کرد و افزود: باید نسبت به این آسیب اجتماعی در سطح استان و شهرستان زنجان اهتمام ویژه داشت.

وی، جوانان و نوجوانان را در معرض آسیب مواد مخدر دانست و تأکید کرد: جوانان و نوجوانان سرمای‎های ملی کشور هستند و باید نسبت به خطر مواد مخدر بری این قشر جوان جامعه حساسیت لازم را داشت.

کاظمی، استفاده از علوم سازمان یافته برای مقابله با اعتیاد را یادآور شد و افزود: برای مقابله با اعتیاد در سطح جامعه باید از متخصصین و اساتید دانشگاهی بهره لازم گرفته شود.

سرپرست فرمانداری زنجان تشکیل انجمن علمی پیشگیری از مواد مخدر را خواستار شد و تاکید کرد: به موضوع اعتیاد باید به شکل تخصصی و علمی در سطح شهرستان زنجان نگریسته شود.

وی توانمندسازی روانی جوانان جامعه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان باید دارای مهارت‎های اجتماعی مختلف و قوی برای حضور در سطح جامعه باشند.

کاظمی به پایگاه‎های آسیب‎های اجتماعی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: این پایگاه‎ها باید مورد حمایت جدی مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد و از توانایی‎های آن‎ها بهره لازم برده شود.

سرپرست فرمانداری زنجان، استفاده از طرح‎های تحقیقاتی برای مقابله با اعتیاد در جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید از تجربیات و طرح‎های تحقیقات پایگاه‎های مختلف اجتماعی در زمینه اعتیاد بهره‌برداری مناسبی صورت گیرد.

وی ریشه‎یابی گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد را یکی از مهم‎ترین موضوعات در زمینه پیشگیری دانست و تاکید کرد: دلیل گرایش جوانان به مواد مخدر باید به دقت بررسی شود.

کاظمی با بیان اینکه باید بر روی عواملی که بیشترین درصد گرایش در آن‎ها ثبت شده کار کرد، افزود: بعد از بررسی‎های لازم باید بر روی بالاترین درصدهای ثبت شده تمرکز کرد.

سرپرست فرمانداری زنجان به برخی بررسی‎های در عوامل گرایش به مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: بعد از این بررسی‎ها مشخص شده است 18 درصد از دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر لذت‌طلبی بوده است.

وی با بیان اینکه 22 درصد از جوانان به دلیل کنجکاوی به مواد مخدر روی آورده‎اند، افزود: همچنین 13 درصد برای تفریح به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرده‎اند.

کاظمی آموزش جوانان و نوجوانان را یکی از مهم‎ترین اولویت‎ها در امر پیشگیری از اعتیاد دانست و تاکید کرد: باید به موضوع آموزش جوانان بیش از پیش توجه کرد.

سرپرست فرمانداری زنجان، شهرستان زنجان را در امر درمان اعتیاد بدون مشکل عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی در امر درمان آسیب‎های اجتماعی در سطح شهرستان زنجان وجود ندارد.

انتهای پیام/73007/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول