اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

بازسازی 20 هزار واحد آسیب دیده روستایی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت برای بازسازی 20 هزار واحد از واحدهای آسیب‌دیده روستایی در این مناطق هدف‌گذاری کرد که تاکنون 18 هزار و 500 واحد از آنها آماده بهره‌برداری شده است.

بازسازی 20 هزار واحد آسیب دیده روستایی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، احمد علیرضابیگی صبح امروز در حاشیه بازدید از روستای زغن‌آباد از توابع شهرستان ورزقان، با بیان اینکه اولویت بازسازی مناطق زلزله‌زده در سال گذشته با موفقیت انجام شد، افزود: دولت برای بازسازی 20 هزار واحد از واحدهای آسیب‌دیده روستایی در این مناطق هدف‌گذاری کرد که تاکنون 18 هزار و 500 واحد از آنها آماده بهره‌برداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته تعداد واحدهای تخریبی بسیار کمتر از این تعداد بود اما دولت بنا را بر این گذاشت تا همه واحدهای آسیب‌دیده در دستور کار بازسازی قرار گیرد.

علیرضابیگی با اعلام اینکه در 21 مرداد همزمان با سالگرد وقوع زلزله، پایان بازسازی واحدهای مسکونی این مناطق را اعلام می‌کنیم، افزود: بعد از این مرحله، عمده توان خود را صرف بهسازی، اجرای طرح هادی و ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق زلزله‌زده می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: با توجه به افزایش ساکنان روستاها در این مناطق، باید مطابق با نیازمندی‌های جدید، سیاست‌گذاری‌های جدید صورت گیرد.

وی همچنین ایجاد فضاهای دامی را موجب گشایش در زندگی مردم و رونق تولید در روستاها دانست و ابراز امیدواری کرد با توزیع مناسب بودجه، توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های مناطق زلزله‌زده صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به بروز مشکلاتی در اجرای طرح هادی و مسیرگشایی در برخی روستاها، مشارکت مردم در این زمینه را ضروری خواند و تاکید کرد: باید روزهای سخت را به یاد بیاوریم و با همدلی بیشتر، کمک کنیم تا روستاهای زلزله‌زده مسیر عمران و آبادانی را به سرعت طی کنند. 

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول