اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بهزیستی صورت می‌گیرد

افتتاح نخستین مرکز کاهش آسیب «دی آی سی» در ملایر

معاون سازمان بهزیستی شهرستان ملایر از افتتاح نخستین مرکز «دی آی سی» ملایر همزمان با هفته بهزیستی خبر داد.

افتتاح نخستین مرکز کاهش آسیب «دی آی سی» در ملایر

حجت‌الاسلام حمیدرضا تکلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه هفت هزار نفر از خدمات بهزیستی شهرستان ملایر بهره‌مند هستند، اظهار داشت: تعداد پنج هزار نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی شهرستان ملایر از خدمات توانبخشی برخوردار هستند و مابقی پرونده حمایتی دارند.

وی، خدمات بهزیستی شهرستان به مددجویان را شامل خدمات توانبخشی، حمایتی، پیشگیری از اعتیاد، مشاوره برای خانواده‌ها، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق و مشاوره بحران در خصوص آسیب‌های اجتماعی و... عنوان  کرد.

معاون سازمان بهزیستی شهرستان ملایر، مراکز فعال توانبخشی بهزیستی ملایر را شامل مرکز سالمندان، مرکز نسیبه، مرکز بیماران روانی آفتاب، مرکز امید، مرکز شفا و افق برشمرد و عنوان کرد: از این تعداد سه مرکز سالمندان، نسیبه و آفتاب به صورت شبانه‌روزی و مابقی روزانه هستند.

وی در ادامه از افتتاح نخستین مرکز دی آی سی(گذری کاهش آسیب) ملایر همزمان با هفته بهزیستی در خیابان شهید وفایی ملایر خبر داد.

تکلو ابراز داشت: این مرکز با هدف خدمات‌دهی به معتادان در حال ترک، ظرفیت پذیرش یکصد بیمار متادون‌درمانی را دارد و داروهای متادون درمانی را در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش این مرکز گفت: علاوه بر پذیرش این تعداد بیمار، مرکز «دی آی سی» ظرفیت ارائه مشاوره به یکصد نفر را نیز خواهد داشت.

معاون سازمان بهزیستی شهرستان ملایر، خدمات مشاوره این مرکز را شامل مشاوره آسیب‌های اجتماعی، بیماری‌های پرخطر، مشاوره پیشگیری از ایدز و هپاتیت و... برشمرد.

وی، اعتبار هزینه شده برای این مرکز را نیز 63 میلیون و 500 هزار تومان به صورت یارانه از سوی بهزیستی عنوان کرد.

تکلو یادآور شد: بیمارانی که زیر نظر بهزیستی بوده به این مرکز معرفی و از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه از فعالیت دو کمپ دارای مجوز با عنوان «رها» و «محراب عشق» واقع در شهر ملایر زیر نظر بهزیستی خبر داد و اذعان داشت: این کمپ‌ها نیز با داشتن مجوز رسمی به معتادان و مراجعان خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته بهزیستی برنامه‌های مختلفی در ملایر انجام می‌شود، دیدار کارکنان بهزیستی ملایر با امام جمعه و مسئولان شهرستان، بازدید از سرای سالمندان و مؤسسه نسیبه، ارائه خدمات رایگان به مراجعان به اورژانس اجتماعی را از برنامه‌های هفته بهزیستی در ملایر برشمرد.

معاون سازمان بهزیستی شهرستان ملایر در پایان از فعالیت 14 مهد کودک زیرنظر بهزیستی ملایر خبر داد و اذعان کرد: از این تعداد چهار مهد کودک در شهر و 10 مهد کودک در روستاها فعالیت دارند.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول