اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌شود

بررسی نهضت مطالعه مفید در قالب طرح «عضویت خانه به خانه»

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند از اجرایی شدن نهضت مطالعه مفید در قالب طرح عضویت خانه به خانه خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش اعضای کتابخانه‌های عمومی در حال بررسی قرار گرفته است.

بررسی نهضت مطالعه مفید در قالب طرح «عضویت خانه به خانه»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمود کاظم‌زاده ظهر امروز در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان و کمیته نهضت مطالعه مفید که با حضور معاون برنامه‌ریزی فرماندار برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در 29 تیرماه سال 90 در دیدار با کتابداران سراسر کشور فرمودند، یکی از کارهای بزرگ و مهم در سطح جامعه این است که تبلیغات کتابخوانی همه‌گیر شود.

وی اذعان داشت: باید تلاش شود مشکلات کتابخانه‌های بیرجند کاهش یافته تا با استقبال گسترده کتابخوان‌ها و به ویژه نسل جوان مواجه شویم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند، هدف از برگزاری دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان و کمیته نهضت مطالعه مفید را بررسی مشکلات کتابخانه عمومی خدیجه کبری(س) عنوان کرد و افزود: در نخستین جلسه این انجمن که در اردیبهشت‌ماه گذشته برگزار شد مصوباتی در زمینه رفع مشکلات این کتابخانه مطرح شد و از مسئولان مربوطه درخواست شد تا به رفع این مشکلات بپردازند.

کاظم‌زاده نداشتن سیستم گرمایشی مناسب و میز مطالعه کافی را از مشکلات کتابخانه عمومی خدیجه کبری(س) برشمرد و متذکر شد: در این جلسات نام این کتابخانه به دلیل ابهام معنایی و به دلیل اینکه بعضی از آقایان تصور می‌کنند این کتابخانه ویژه بانوان است در دستور تغییر نام قرار گرفته است.

وی از اجرایی شدن نهضت مطالعه مفید در قالب طرح عضویت خانه به خانه خبر داد و افزود: این طرح با هدف افزایش اعضای کتابخانه‌های عمومی در حال بررسی قرار گرفته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند با بیان اینکه طرح عضویت خانه به خانه توسط نهاد کتابخانه‌های خراسان جنوبی ارائه شده است، ادامه داد: این طرح برای نخستین‌بار در سطح کشور از خراسان جنوبی آغاز و با هدف معرفی آثار فرهنگی و خدمات کتابخانه‌های عمومی به صورتی که به در منازل بعضی نقاط شهرستان که فاقد کتابخانه هستند مراجعه شده و بسته‌های فرهنگی تحویل اعضا خواهد شد، ارائه شده است.

کاظم زاده همچنین از تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان خبر داد و اذعان داشت: اعضای خیر شهرستانی و استانی از طریق آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

وی هدف از خیران کتابخانه‌ساز را در بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی، مساعدت و همکاری در اداره کتابخانه‌های عمومی و مشارکت فکری‌وفرهنگی در راستای بهره‌برداری مناسب‌تر و ترویج مطالعه مفید بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امید است با مساعدت خیران کتابخانه‌ساز بتوانیم بخش عمده‌ای از مشکلات و کمبود‌های کتابخانه‌ای را جبران کنیم.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد از محل اعتبارات شهرداری در ارتباط با سیستم گرمایشی کتابخانه عمومی خدیجه کبری(س) تا پایان شهریورماه جاری اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/69017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول