اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی بیرجند خبر داد

راه‌اندازی 3 ایستگاه مطالعه در بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند گفت: راه‌اندازی سه ایستگاه مطالعه در این شهرستان مصوب شده است.

راه‌اندازی 3 ایستگاه مطالعه در بیرجند

محمود کاظم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: شهرستان بیرجند درحال حاضر دارای هفت کتابخانه نهادی و سه کتابخانه مشارکتی است.

افتتاح دو کتابخانه عمومی و مشارکتی در بیرجند طی دهه فجر

وی ادامه داد: کتابخانه‌های غدیر، دکتر محمود رفیعی و ولایت جزء کتابخانه‌های مشارکتی شهرستان هستند که به ترتیب با مشارکت ادارات کل فنی حرفه‌ای،‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ایجاد شده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند با بیان اینکه در دهه فجر امسال دو کتابخانه عمومی و عمومی مشارکتی در شهرستان بیرجند مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: کتابخانه شهدای باقریه جزء کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه عمومی مشارکتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این ایام مبارک به بهره‌برداری می‌رسند.

کاظم‌زاده بیان داشت: این دو کتابخانه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایجاد و راه‌اندازی شده است.

فعالیت شبانه‌روزی کتابخانه استاد سعیدی بیرجند

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این دو کتابخانه تعداد کتابخانه‌های شهرستان بیرجند به 12 کتابخانه می‌رسد، افزود: هم‌اکنون اقدامات ایجاد یک مورد کتابخانه روستایی در روستای چهکند این شهرستان در دست اقدام است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند از فعالیت تعداد 18 نیرو در کتابخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: کتابخانه استاد سعیدی بیرجند به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد و به شهروندان و علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌کند.

کاظم‌زاده با بیان اینکه امانت کتاب و عضوگیری از وظایف ذاتی کتابخانه است، اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، جلسات نقد و بررسی، انواع مسابقات هنری و کتابخوانی و گردهمایی‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در کتابخانه‌ها اجرا می‌شود.

برگزاری همایش نقد کتاب در بیرجند طی ایام‌الله دهه فجر

وی متذکر شد: از امکانات کتابخانه‌های این شهرستان می‌توان به اینترنت، بخش کودک، سمعی و بصری، نشریات، کتاب‌های کمک درسی و سالن مطالعه اشاره کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی یک اقدام مهم در راستای سهولت ارائه خدمات عضویت، امانت و جستجوی کتاب بود، ادامه داد: در راستای راه‌اندازی این سامانه هر کدام از اعضای کتابخانه می‌توانند علاوه بر کتابخانه‌ای که در آن عضو هستند نیز به جستجوی کتاب مورد نظر خود در تمام کتابخانه‌های سطح کشور بپردازند و کتاب مورد نیاز خود را پیدا کنند.

کاظم‌زاده در ارتباط با برنامه‌های این اداره در دهه فجر متذکر شد: در این ایام با همکاری مجتمع شهید آوینی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان همایش نقد کتاب و بازدید مددجویان این نهاد از کتابخانه‌های عمومی بیرجند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سه ایستگاه مطالعه در شهرستان بیرجند مصوب شده است، اذعان داشت: در دهه فجر یک ایستگاه مطالعه در درمانگاه تامین اجتماعی بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/69003/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول