اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیرجند:

کتابخانه‌های بیرجند کمبود فضا دارند / 35 درصد جمعیت باید عضو کتابخانه شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند با بیان اینکه فضای کتابخانه‌ای شهرستان بیرجند 4 هزار و 503 متر مربع است، کمبود فضا را از مشکلات پیش روی کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد.

کتابخانه‌های بیرجند کمبود فضا دارند / 35 درصد جمعیت باید عضو کتابخانه شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نورالله دهقانی چهارشنبه‌شب در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند اظهار داشت: حل این مشکل نیازمند همیاری مسئولان در اختصاص اعتبار است.
وی با اشاره به سند نهضت مطالعه مفید افزود: براساس این سند در افق 1404 برای هر 100 نفر هشت متر مربع فضا و برای هر نفر چهار جلد کتاب پیش‌بینی شده است که در حال حاضر این میزان برای هر 100 نفر 1.9 متر مربع و برای هر نفر 0.6 جلد کتاب است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: بر اساس سند نهضت مطالعه مفید باید 35 درصد جمعیت شهرستان بیرجند به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآیند و این در حالی است که تنها 0.3 درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.
دهقانی با بیان اینکه ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در دستور کار این اداره قرار گرفته است از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در ترمینال بیرجند و مرکز فناوری نخبگان واقع در میدان ابوذر خبر داد.
وی افزود: ایستگاه‌های مطالعه ایجاد شده در فاز نخست به ارائه نشریات و در مرحله بعد به ارائه کتاب می‌پردازد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در بانک‌ها را از مصوبات جلسه گذشته انجمن برشمرد و ادامه داد: با توجه به نامه‌نگاری‌های انجام شده تا این لحظه استقبالی از سوی بانک‌ها صورت نگرفته است.
دهقانی به ارائه 28 طرح پیشنهادی در این سند اشاره کرد و افزود: در کمیته نهضت مطالعه مفید، طرح‌ها و برنامه‌ها براساس توانایی و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد و به مرحله اجرا در می‌آیند.
وی با بیان اینکه اهتمام به برگزاری این جلسات نشان دهنده توجه ویژه مسئولان استان به دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، یادآور شد: با اجرایی شدن این سند از موازی‌کاری بین دستگاه‌ها جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول