اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی خبر داد

راه‌اندازی سازمان امور قرآنی اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: سازمان امور قرآنی برای نخستین بار در استان‌های کشور در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی سازمان امور قرآنی اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدسعید سرابی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد:‌ هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با شعار سبک زندگی قرآنی همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن در تهران در هفته دوم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از نهم تا هفدهم ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد به مدت 9 روز برگزار می‌شود.

سرابی با اشاره به اینکه در برگزاری این دوره نمایشگاه قرآن و عترت دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی همکاری خوبی داشته‌اند، عنوان کرد: مدت زمان برگزاری هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به سبب ظرفیت‌های بالای این استان نسبت به سال‌های گذشته سه روز افزایش داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در هماهنگی‌های صورت گرفته و مانند هرسال همه روزه یک‌‌هزار و 500 نفر از غرفه‌داران و عوامل اجرایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد افطار میهمان ستاد اجرایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد هستند.

سرابی با اشاره به اهداف هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، اذعان کرد: توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه از طریق اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، شناسایی و جذب و معرفی فعالان قرآنی در حوزه علوم و هنرهای قرآنی، رشد و ارتقای فضایل اخلاقی در جامعه از جمله اهداف اصلی برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با هدف ایجاد فرصت برای ارائه تولیدات و فعالیت‌های قرآنی و همچنین با هدف ترویج و تبلیغ قرآن کریم از 9 ماه مبارک رمضان مصادف با 27 تیر ماه امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افتتاح می‌شود و تا 28 تیرماه ادامه دارد.

سرابی ادامه داد: حضور گسترده دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی و همچنین همزمان شدن زمان برگزاری آن با نمایشگاه بین‌المللی تهران از مهم‌ترین ویژگی‌های هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه 30 بخش قرآنی در نمایشگاه قرآن امسال فعالیت دارند، یادآور شد: تلاش شده از بهترین فعالیت‌های قرآنی در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی برای نخستین بار در خراسان‌رضوی افتتاح شده که در این راستا دو اداره مجزا و تخصصی درقالب ترویج و تبلیغ قرآن و مجامع فرهنگی و عترت در این سازمان به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

سرابی اظهار کرد: خراسان‌رضوی نخستین استانی است که در کشور دارای این سازمان است و به صورت تخصصی به فعالیت‌های آن می‌پردازد.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول