اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی اردبیل عنوان کرد

برپایی 700 محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان در استان اردبیل

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن بیش از 700 محفل قرآنی و کلاس‌های آموزشی در استان اردبیل برپا شده است.

برپایی 700 محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان در استان اردبیل

حجت‌الاسلام عزیز صابر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع قرآنی دار‌القرآن با هدف جلب و جذب جوانان به محافل قرآنی و تربیتی راستین در حال انجام است.

وی ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قرآنی در این ماه مبارک و بهار قرآن را یادآور شد و عنوان کرد: ما با بهره‌گیری از توان و ظرفیت موسسات و خانه‌های قرآنی سعی داریم کلام الهی را در بخش‌های مختلف توسعه و گسترش دهیم تا علاقمندان بتوانند از این محافل بهره بگیرند.

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزاری مراسم «با قرآن در رمضان»،‌ جزء خوانی قرآن کریم همراه با آشنایی با محتوای کلی هر جزء‌ و همچنین برگزاری مسابقات و اعطای جوایز نفیس به برندگان را در پایان ماه مبارک رمضان از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

صابر افزود‌: این برنامه‌ها در مصلای اردبیل و به صورت ستادی برگزار می‌شود که عموم همشهریان می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

این مسئول از برگزاری مراسم جزء ‌خوانی قرآن کریم در بهار قرآن خبر داد و یادآور شد: این برنامه‌ها توسط موسسات و خانه‌های قرآنی و در بیش از 160 مورد در ایام پر فضیلت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری مراسم و محافل قرآنی توسط موسسات و خانه‌های قرآنی به تعداد 178 مورد خبر داد.

صابر به اجرای کلاس‌های آموزش روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، مفاهیم و‌ تجوید اشاره کرد و ادامه داد: این کلاس‌ها توسط موسسات و خانه‌های قرآنی و در بیش از 700 مورد در حال برگزاری است.

وی در خصوص تامین مربیان نیز تصریح کرد: تامین مربی کلاس حفظ قرآن کریم برگزار شده در مرزبانی، نیروی انتظامی و یگان ویژه و کارکنان علاقمندان در این مجموعه‌ها انجام شده است.

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اعزام مربی برای آموزش روخوانی و روان‌خوانی و همچنین تفسیر قرآن کریم به مجموعه‌های مختلف اداری و سازمان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: مربیان ما با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی، علوم پزشکی، ثبت احوال، هلال احمر، بانک انصار، شرکت نفت، پادگان شهید چمران و بیمارستان فاطمی، برای علاقمندان دوره‌های آموزشی مورد نظر را برگزار کردند.

صابر از برگزاری طرح «بینات 16» در ربیع قرآن خبر داد و گفت: در این طرح ترجمه و تفسیر سوره مبارکه روم ویژه ماه مبارک رمضان در حال انجام است.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از اعزام داور و قاری به مسابقات قرآنی، مراسم و محافل مختلف خبر داد و تاکید کرد: ایجاد غرفه نرم‌افزار و محصولات قرآنی که در نمایشگاه علوم قرآنی که از اول مردادماه تا 13 مردادماه برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌ها و اهداف و برنامه‌ریزی‌های ما در این ماه شریف است.

انتهای پیام/62001/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول