اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری مراسم «کتابت قرآن کریم در یک روز» در سیستان و بلوچستان

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: مراسم «کتابت قرآن کریم در یک روز»، با حضور خوشنویسان استان سیستان و بلوچستان در سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم «کتابت قرآن کریم در یک روز» در سیستان و بلوچستان

محسن ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مراسم «کتابت قرآن کریم» انجام شده و در صورت مشارکت دیگر ارگان‌ها و تامین بودجه در دوم مردادماه این مراسم برگزار می‌شود.

وی از آغاز پروژه کتابت مجموعه ادعیه قرآنی در این نهاد خبر داد و افزود: مجموعه‌ای شامل ادعیه قرآنی که با واژه «ربّنا» شروع می‌شود در دست تولید است که جزئیات بیشتر آن را در روزهای آینده به اطلاع خواهیم رساند.

این مسئول با اشاره به اینکه مدیریت پروژه بر عهده «احمد بستانی» از اساتید خوشنویسی استان است بیان داشت: در این پروژه، خطاطان ممتاز استان با استفاده از خطوط شکسته، نستعلیق، معلّا، و نقاشی خط ادعیه مذکور را کتابت خواهند کرد.

ذوالفقاری ادامه داد: در این مجموعه متن اصلی ادعیه به همراه برگردان فارسی و انگلیسی آن به رشته تحریر در خواهد آمد.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: یکی دیگر از تولیدات این نهاد به مناسبت ماه مبارک رمضان، رونمایی از کتاب «عهدنامه» شامل خوشنویسی متن نامه حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر است.

این مسئول اضافه کرد: مراحل نوشتار این اثر به همت «محمد علوی» از اساتید مطرح خوشنویسی در استان به پایان رسیده و پس از تذهیب در نوبت چاپ قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از قابلیت‌های بومی در زمینه تلاوت قرآن خاطرنشان کرد: در همین راستا، 11 کلیپ قرآنی برای استفاده در ابتدای مراسم‌های مختلف در استان با نوای قاریان بومی و خوشنویسی اساتید استانی تولید شده که در ماه مبارک رمضان از آنها رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول