اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون پرورش فکری اردبیل صورت گرفت

گرامی داشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی

همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان به همت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل یاد و خاطره مهدی آذریزدی مجری برنامه‌های ادبی گرامی داشته شد.

گرامی داشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که ظهر امروز و به همت مراکز کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد مهدی آذریزدی برگزار شد.

در ویژه برنامه‌هایی که مراکز کانون استان اردبیل به همین مناسبت مجری آن بودند دعوت از مسئولان و نویسندگان بومی و محلی، حضور در موسسات فرهنگی و فرمانداری‌ها، معرفی شخصیت، معرفی و نقد کتاب و ... تدارک دیده شده بود.

در برنامه‌هایی که در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل، مشگین‌شهر، کوثر، پارس‌آباد، دولت‌آباد، اصلاندوز، نمین، هشتجین، جعفر‌آباد، بیله‌سوار و انگوت برگزار شد، شرکت‌کنندگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی یکی از نویسندگان برجسته و فعال این حوزه با نقد کتاب‌های آن مرحوم برای کودکان سعی کردند تا این شخصیت برجسته را معرفی کنند.

مرحوم مهدی آذریزدی در سال 1300 شمسی در خرمشاه از توابع یزد در یک خانواده مذهبی و دینی به دنیا آمد و از همان کودکی علاقه خود را به نوشتن نشان داد و در 14 سالگی همراه با کار بنایی، صبح‌ها به مدرسه می‌رفت و به تحصیل می‌پرداخت.

کتاب هشت جلدی «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» جزو پرتیراژ‌ترین کتاب‌های مرحوم آذر‌یزدی است.

آذر‌یزدی سال 1343 از سازمان یونسکو جایزه‌ای دریافت کرد و سال 1345 نیز دو کتابش به عنوان آثار برگزیده «کتاب کودک» انتخاب شد. پس از انقلاب هم چهره ماندگار شد و محفل‌ها و انجمن‌های مختلف برای او بزرگداشت‌های متعدد برپا کردند. وی در 18 تیر ماه 1388 در سن 87 سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این برنامه کتاب «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» به اعضا معرفی شده و قسمت‌هایی از این کتاب برای اعضا قرائت شد.

معرفی زندگینامه این نویسنده بزرگ، بیان وضع معیشتی و تهیدستی وی و نحوه برخورد خانواده‌اش با تالیفات و داستان‌های او، حس اعتماد به نفس و هم ذات پنداری اعضا را تقویت کرد.

معرفی این روز در قالب فعالیت معرفی ایام نیز مسابقه روخوانی کتاب توسط اعضا از دیگر فعالیت‌هایی بود که در کنار فعالیت‌های تابستانه مرکز اجرا شد.

قصه‌گویی از کتاب‌های «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان انجام شد و شخصیت مرحوم مهدی آذریزدی و شرایط زندگی و همت والای این نویسنده به اعضا در قالب برنامه‌های فرهنگی و ادبی معرفی شد.

انتهای پیام/62004/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول