اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد

صدور 20 هزار جلد سند اماکن روستایی و شهری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: 20 هزار واحد از اماکن روستایی و شهری این استان تا پایان سال جاری سنددار می‌شوند.

صدور 20 هزار جلد سند اماکن روستایی و شهری

ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن اعلام برخی از برنامه‌های سال جاری بنیاد مسکن آذربایجان غربی در سال جاری، اظهار داشت: توجه به عمران و توسعه روستایی می‌تواند در کاهش مهاجرت از روستا به شهر موثر شود که در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اهتمام ویژه‌ای همانند سال‌های گذشته برنامه‌های ویژه‌ای را در این راستا دنبال می‌کند.

وی بر توجه گسترده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به عمران و آبادانی روستاهای استان در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این راستا اقدامات متعددی در روستاهای استان صورت گرفته است.

عزیزی به برنامه‌ بنیاد مسکن استان در ارتباط با سنددار کردن واحدهای مسکونی روستاهای استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در نظر داریم تا پایان سال جاری تعداد 20 هزار جلد سند مربوط به اماکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را در استان صادر کنیم.

وی بر اهتمام جدی بنیاد مسکن استان در ارتقا و افزایش سطح ایمنی واحدهای مسکونی روستایی تاکید کرد و گفت: در سال جاری با تاکید بر رعایت اصول ساخت‌و سازها در روستاها، بر ارتقای کیفیت و افزایش سطح ایمنی واحدهای مسکونی روستایی در مقابل وقوع سوانح غیرمترقبه توجه ویژه‌ای می‌کنیم تا در هنگام بروز حوادث مختلف، شاهد وارد شدن آسیب جدی به واحدهای مسکونی نشویم.

عزیزی با اشاره به گسترش مهاجرت روستاییان در سال‌های اخیر به شهرها اشاره کرد و افزود: با تغییر فضای زندگی روستایی از محیط غیربهداشتی به محیط‌‌های شاداب، جذاب و زیبا، تلاش می‌کنیم انگیزه ماندگاری روستاییان در روستاها را افزایش داده و از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری کنیم.

وی در این زمینه به اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از ساخت‌ و سازهای بی‌رویه و غیراصولی در روستاها اشاره و تصریح کرد: با اجرایی شدن این برنامه‌ها در نظر داریم ارزش املاک روستایی را افزایش داده و در نهایت در مسیر آبادانی بیش از پیش روستاهای استان حرکت کنیم.

عزیزی از اتخاذ تدابیر لازم برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در استان تاکید کرد و گفت: با بهینه‌سازی مصرف انرژی، می‌توان به توسعه و آبادانی بیش‌تر شهرها و روستاهای استان توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بر عملکرد مطلوب بنیاد مسکن استان در سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: باید در راستای حفظ رتبه برتر کشوری بنیاد مسکن استان، که در سه سال متوالی (از سال 88 تا 90) در ارتباط با اجرا و رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان، نصیب آذربایجان غربی شده است را با تلاشی جهادگونه در سال حماسه اقتصادی حفظ کنیم.

انتهای پیام/61009/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول