اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم مطرح کرد

تکمیل مقاوم‌سازی مسکن روستایی قم تا پنج سال آینده

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم گفت: اگر تسهیلات بانکی در موعد مقرر خود اختصاص پیدا کند ظرف چهار تا پنج سال آینده منازل مسکونی روستایی قم مقاوم‌سازی می‌شوند.

تکمیل مقاوم‌سازی مسکن روستایی قم تا پنج سال آینده

داریوش بلدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن استان قم اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نهادی انقلابی است که بر اساس فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی به منظور تأمین مسکن محرومان به ویژه روستاییان بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تأسیس شد.

وی خاطرنشان کرد: این بنیاد بر اساس اصل 31 قانون اساسی مبنی بر تامین مسکن مناسب با نیاز افراد و خانواده ایرانی با توجه به سوانح مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان داشت: وام نوسازی و بهسازی مسکن روستایی بر اساس تقاضای خود مالک  اختصاص پیدا می‌کند و بنیاد مسکن در این زمینه به نظارت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه استان قم زلزله‌خیز است گفت: با توجه به تعداد بالای گسل‌های اصلی و فرعی در استان خطر زلزله استان را تهدید می‌کند بنابراین اگر تسهیلات بانک‌ها در موعد مقرر اختصاص پیدا کند، ظرف چهار تا پنج سال آینده منازل مقاوم‌سازی می‌شود.

بلدی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن استان قم در مناطق زلزله‌زده گفت: این بنیاد در زلزله آذربایجان شرقی به عنوان معین بازسازی فعالیت داشت و هزار و 100 واحد فضای دامی را احداث کرده و هزار در و پنجره برای این مناطق تأمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان قم در زلزله بوشهر با اعزام ماشین‌هایی در زمینه حمل مصالح فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/78003/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول