اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساختمان و مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان:

4 هزار واحد مسکن مهر در کردستان آماده بهره‌برداری است

مدیر ساختمان و مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به بهره‌برداری از 20 هزار واحد مسکن مهر در استان گفت: 4 هزار واحد دیگر نیز در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

4 هزار واحد مسکن مهر در کردستان آماده بهره‌برداری است

خسرو ویسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج مجموع واحدهای مسکن مهر استان را 41 هزار واحد اعلام کرد و افزود: در مجموع 41 هزار واحد قرارداد مشارکت طرح مسکن مهر از شهرداری پروانه ساخت گرفته‌اند.

 

به گفته وی، فنداسیون 40 هزار و 500 واحد تمام شده و 35 هزار واحد نیز اسکلت‌بندی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سقف‌بندی 34 هزار واحد، سفت‌کاری 32 هزار واحد و نازک‌کاری 24 هزار واحد از مجموع 41 هزار واحد مسکن مهر سهم استان کردستان به پایان رسیده است.

 

مدیر ساختمان و مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح تاکنون 20 هزار واحد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: 10 هزار واحد از این تعداد در  سفر رئیس جمهوری در فروردین‌ماه امسال به بهره‌برداری رسید.

 

به گفته ویسی، در حال حاضر نیز 4 هزار واحد مسکن مهر در استان آماده بهره‌برداری است.

 

وی در پاسخ به این سؤال که علت تاخیر در بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر در استان چیست، گفت: هیچ‌گونه تأخیری در بهره‌برداری از این 4 هزار واحد وجود ندارد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای افتتاح‌ 4 هزار واحد آمادگی داریم و هر کدام از متقاضیان این واحدها که دفترچه قسط خود را از بانک مسکن تحویل گرفته باشند می‌توانند واحد خود را تحویل بگیرند.

 

مدیر ساختمان و مسکن اداره ‌کل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که تا پایان سال کاری بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر استان را به اتمام برسانیم و تنها تعداد محدودی از آن را به سال آینده موکول کنیم.

 

ویسی مشکلات اقتصادی را مهم‌ترین عامل تاخیر در بهره‌برداری از واحدهای مسکونی عنوان کرد و گفت: از یک سال گذشته مشکلات اقتصادی یکی از اساسی‌ترین موانع سد راه ساخت و بهره‌برداری از مسکن‌های مهر بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: گرانی و تورم اثر خود را بر مصالح ساختمانی، دستمزدها و هزینه پایانی واحدهای مسکن مهر گذاشته و در این پروسه سرعت بعضی از پروژه‌ها کند و تعدادی نیز متوقف شده است.

 

ویسی تصریح کرد: به خاطر بازار خوبی که برای اکیپ‌های بومی استان در کردستان عراق درست شده است اکثر قریب به اتفاق اکیپ‌های بومی ما نیز در سلیمانه و اربیل کردستان عراق مشغول به کار هستند.

 

مدیر ساختمان و مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان فصل‌کاری محدود را یکی دیگر از مشکلات سر راه مسکن مهر استان عنوان کرد و افزود: اقلیم کردستان متأثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است و این توده‌ها موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها شده و فصل کاری را در استان به 6 ماه و حتی کمتر تقلیل داده است.

 

ویسی اضافه کرد:  ارتفاعات و رشته کوه‌های متعدد کردستان، استان را به یکی از استان‌های سخت برای ساخت و ساز تبدیل کرده و آماده‌سازی زمین را در آن سخت و هزینه‌بردار کرده است.

 

وی در پایان با اشاره به تأثیر اجرای مسکن مهر در کنترل بازار مسکن گفت: زمانی که مشکلات اقتصادی وجود نداشت به واسطه عرضه مسکن مهر بازار کنترل شد ولی بعد از آن قسمتی از سرمایه‌های سرگردان به سوی مسکن آمد و بورس بازی ناشی از آن بازار کاذبی را به وجود آورد و قیمت‌ها به صورت حبابی بالا رفتند که این افزایش قیمت‌ها هیچ ربطی به بحث‌های منطقی مسکن ندارد.

 

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول