اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه انبوه‌سازان اصفهان خبر داد

موفقیت‌ 97 درصدی طرح‌های مسکن مهر در اصفهان

رئیس اتحادیه انبوه‌سازان استان اصفهان گفت: قسمتی از پروژه‌های مسکن مهر که توسط انبوه‌سازان با عنوان تفاهم‌نامه‌های سه جانبه ساخته شده ‌است بالای 97 درصد موفقیت داشته است.

موفقیت‌ 97 درصدی طرح‌های مسکن مهر در اصفهان

احمد تولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در زمینه پیشرفت طرح‌های مسکن مهر قبل از سال 90 اظهار کرد: مسکن مهرهایی که قبل از سال 90 توسط اتحادیه انبوه‌سازان آغاز شده است مانند مسکن مهر فولادشهر و شاهین‌شهربه اتمام رسیده است، در شهرضا رو به اتمام است و در دولت‌آباد حدود 70 درصد آن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: با تمام پیشرفت‌ها در تمام پروژه‌های مسکن مهر، تنها در پروژه مسکن مهر بهارستان با بحران مواجه شده‌ایم که علت آن گرانی‌هایی است که در بحث مسکن به‌وجود آمد، پروژه‌های دیگر به دلیل اینکه زودتر آغار شده‌اند با مشکل گرانی روبه‌رو نبوده‌اند و تنها مسکن مهر بهارستان به دلیل تاخیر در آغاز طرح و تحویل زمین به مدت یک ساله با مشکل گرانی روبرو شده است.

رئیس اتحادیه انبوه‌سازان استان اصفهان با بیان اینکه این مشکلات سبب شده است تا این پروژه‌ها با قیمت بالاتری عرضه شود و با بحران روبرو شود، تصریح کرد: این مشکلات نیز قابل حل است، اما به دلیل عدم همکاری سازمان عمران بهارستان تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در این زمینه انجام نشده است، اما این به وضوح روشن است قیمت‌ها باید با توجه به گرانی‌ها و افزایش هزینه‌ها اصلاح شوند.

*هیچ‌گونه افزایش قیمتی در مسکن مهر شاهین‌شهر نداشته‌‌ایم

وی شایعات موجود در زمینه افزایش قیمت 10 میلیون تومانی در مسکن مهر شاهین‌شهر را کذب دانست و گفت: در مورد پروژه مسکن مهر بهارستان افزایش قیمت را  به طور قطع خواهیم داشت، اما در مسکن مهر شاهین‌شهر و فولادشهر هیچ‌گونه افزایش قیمت نخواهیم داشت و تفاوت قیمت 10 میلیون تومان از قیل نیز در قراردادها مشخص بوده و باید پرداخت می‌شده است.

تولی ادامه داد: یک واحد مسکونی در مسکن مهر شاهین‌شهر حدود 35 میلیون تومان تمام می‌شود که 25 میلیون تومان آن وام است که انبوه‌ساز از بانک دریافت کرده و اقساط آن را خریداران باید پرداخت کنند و 10 میلیون تومان باقی مانده را خریدار باید پرداخت کند که از زمان قرارداد نیز واضح و مشخص بوده است.

وی موارد مصرف این مبالغ پرداخته شده را به شرح زیر دانست و گفت: تمام این هزینه‌ها صرف ساخت‌ و ساز نمی‌شود بلکه قسمتی برای انشعابات برق، گاز و آب، خیابان‌کشی، جدول‌گذاری، تیرگذاری برق و موارد دیگر که مازاد بر هزینه ساخت است که از قبل توسط انبوه‌ساز به شرکت‌های خدماتی واریز شده و در واقع متقاضی بدهی خود را پرداخت می‌کند یعنی پولی که زمانی انبوه‌ساز برای خرید این خدمات پرداخت کرده متقاضی باید به آنها پرداخت کند.

رئیس اتحادیه انبوه‌سازان استان اصفهان هزینه‌های زیربنایی و روبنایی را به ازای هر واحد مسکونی دو میلیون تومان دانست و گفت: این مبلغ را وزارتخانه مشخص می‌کند که یک میلیون از محل وام که در نظر گرفته شده و یک میلیون نیز خود متقاضی باید پرداخت کند که این مقدار کافی است.

وی تصریح کرد: هیچ‌گونه افزایش قیمت در پروژه‌های مسکن مهر شاهین‌شهر فولاد‌شهر و در کل هیچ یک از پروژه‌هایی که قبل از سال 90 آغاز شده است نداریم، پروژه‌هایی هم که بعد از سال 90 آغاز شده است در حال اجرا هستند که به طور حتم افزایش قیمت به آنها تعلق می‌گیرد.

*تمام طرح‌های مسکن مهر تحویل داده شده‌اند

تولی در زمینه میزان پیشرفت طرح‌های مسکن مهر گفت: آن قسمتی که توسط انبوه‌سازان با عنوان تفاهم‌نامه‌های سه جانبه ساخته شده ‌است و بالای 97 درصد موفقیت داشته و به جرات می‌توانم بگویم طرحی نداشتیم که تحویل نداده باشیم و حال حاضر یا تحویل داده شده و یا در حال تحویل است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها از نظر کیفیت نیز قابل قبول بوده و تنها پروژه‌ای که با مشکل روبرو است پروژه مسکن مهر بهارستان در فولادشهر است که به مرحله سندگذاری رسیده است و روند خوبی را طی می‌کند.

رئیس اتحادیه انبوه‌سازان استان اصفهان اظهار کرد: طرح‌های مسکن مهر در چند سال گذشته توانسته قیمت مسکن را پایین نگه دارد، اما به تازگی که افزایش قیمت داشتیم مسکن مهر نیز به همراه آن افزایش داشته است، اما نه مسکن مهری که در حال ساخت است بلکه طرح‌هایی که تحویل داده شده است و به طور طبع متقاضی می‌تواند آنها با قیمت بیشتری بفروشد.

وی تعامل دستگاه‌های دولتی در پروژه‌های مسکن مهر را متفاوت دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی در پروژه‌های مختلف متفاوت عمل کرده‌اند، در بعضی موارد خوب و در بعضی دیگر ضعیف بوده‌اند، اما در مجموع با تلاشی که مجموعه انبوه‌سازان و وزارت راه‌ و شهرسازی کردند قابل تقدیر است که در این میان بهترین همکاری را بانک مسکن داشته است.

انتهای پیام/63015/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول