اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح سی‌بی‌آر

معلولیت‌ها در ریگان کاهش یافته است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ریگان گفت: در گذشته این شهرستان رتبه اول را در زمینه معلولیت در استان کرمان داشته، اما با راه‌اندازی اداره بهزیستی و اجرای طرح سی‌بی‌آر معلولیت‌ها کاهش یافته است.

معلولیت‌ها در ریگان کاهش یافته است

علی میرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: در گذشته این شهرستان رتبه اول را در زمینه معلولیت در استان کرمان داشته است، اما با راه‌اندازی اداره بهزیستی و اجرای طرح سی‌بی‌آر در ریگان معلولیت کاهش یافت.

وی افزود: از ابتدای طرح سی‌بی‌آر که از سال 88 در این شهرستان آغاز شد تاکنون یک‌هزار و 911 معلول و از ابتدای سال جاری تاکنون 150 معلول شناسایی شده است.

میرزاده عنوان کرد: طرح سی‌بی‌آر که به عنوان طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه است، یعنی فرد معلول بتواند با استفاده از امکانات موجود در محل زندگی شناسایی و به توانمندی برسد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ریگان یکی از دلایل افزایش معلولیت در گذشته را ازدواج‌های فامیلی برشمرد و بیان داشت: با راه‌اندازی مراکز مشاوره قبل از ازدواج آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده و این امر سبب کاهش معلولیت در ریگان شد.

میرزاده افزود: یکی دیگر از دلایل کاهش معلولیت در شهرستان ریگان راه‌اندازی مراکز غربالگری شنوایی و تنبلی چشم بوده که با راه‌اندازی این مراکز از افزایش معلولیت‌ها در ریگان جلوگیری شده است.

وی از برگزاری مسابقه بزرگ ویلچررانی معلولان شهرستان ریگان در هفته بهزیستی خبر داد و خاطر نشان کرد: به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/80014/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول