اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

فضا‌های شهری مورد نیاز معلولان مناسب‌سازی نشده است

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: با وجود اینکه همواره عنوان می‌شود که اقداماتی در راستای مناسب‌سازی فضا‌های شهری اصفهان صورت گرفته، اما هنوز فضا‌های شهری مورد نیاز معلولان مناسب‌سازی نشده است.

فضا‌های شهری مورد نیاز معلولان مناسب‌سازی نشده است

مسعود حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات معلولان آسیب نخاعی در سطح شهر‌ها چشمگیر است، اظهار کرد: اگر چه تاکنون اقداماتی در راستای رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های معلولان در سطح شهر انجام شده است، اما این اقدامات در مقابل خواسته‌های معلولان قابل توجه نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مناسب‌سازی‌هایی در اصفهان صورت گرفته، اما پروژه‌های مناسب‌سازی شده در اماکنی مانند سیتی سنتر، هایپر مارکت و مجتمع تجاری کوثر انجام شده است، اضافه کرد: شاید یک فرد معلول آسیب نخاعی تنها یک مرتبه در ماه از این اماکن استفاده کند و مناسب‌سازی این فضا‌ها مشکلی را از معلولان برطرف نمی‌کند.

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه پارک مشتاق نیز یکی دیگر از فضا‌های مناسب‌‌سازی شده در شهر اصفهان است، تصریح کرد: اگر چه فضا‌های درونی این پارک برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شده است، اما ورودی این پارک برای استفاده معلولان آسیب نخاعی مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه همواره عنوان می‌شود که اقداماتی در راستای مناسب‌سازی فضا‌های شهری اصفهان صورت گرفته، اما هنوز فضا‌های شهری مورد نیاز معلولان مناسب‌سازی نشده است، ادامه داد: افرادی که عنوان می‌کنند، فضا‌های شهری اصفهان مناسب‌سازی شده است باید تنها نیم ساعت بر روی ویلچر یک فرد معلول آسیب نخاعی بنشیند تا از مشکلات معلولان برای استفاده از فضا‌های شهری و امکانات عمومی مطلع شوند.

حیدری با بیان اینکه مسئولان تا زمانی که طعم نشستن بر روی ویلچر معلولان را تجربه نکنند، از مشکلات این افراد برای حضور در سطح شهر مطلع نمی‌شوند، تاکید کرد: در حال حاضر معلولان آسیب نخاعی برای استفاده از فضا‌های شهری با مشکلات بسیاری مواجه هستند و مسئولان باید با اولویت‌سنجی از این افراد نسبت به مناسب‌سازی فضا‌های شهری اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه معلولان نباید برای استفاده از محیط‌های شهری و فضا‌های اداری با مشکل مواجه شوند، افزود: معلولان همواره برای استفاده از بانک‌ها و دانشگاه‌ها با مشکل عدم مناسب‌سازی این فضا‌ها مواجه هستند و اختصاص بودجه‌های مورد نیاز برای مناسب‌سازی این فضا‌ها یکی از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه است.

انتهای پیام/63004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول