اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی استان قزوین خبر داد

شناسایی 18254 معلول در قزوین

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان قزوین از شناسایی 18 هزار و 254 معلول در این استان خبر داد.

شناسایی 18254 معلول در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، راحله جاتن امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه 18 هزار و 254 معلول در این استان شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: از این آمار یک هزار و 347 نفر در آبیک، دو هزار و 427 نفر در البرز، دو هزار و 811 نفر در بویین‌ زهرا، دو هزار و 729 نفر در تاکستان و 894 نفر در قزوین هستند.

وی افزود: همچنین از آمار فوق یک هزار و 900 معلول بینایی، چهار هزار و 803 معلول جسمی، یک هزار و 41 نفر معلول روانی، دو هزار و 683 نفر معلول شنوایی، چهار هزار و 428 نفر معلول ترکیبی و یک هزار و 134 نفر معلول سالمند هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه برخی از افراد جامعه در اثر حوادث از جمله تصادف دچار مشکلات جسمی مانند ضایع نخاعی در زندگی می‌شوند، ابراز داشت: 206 نفر ضایع نخاعی گردنی و سینه کمری زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی استان قزوین هستند.

جاتن اضافه کرد: از این آمار 42 نفر ضایع نخاعی گردنی و 164 نفر ضایع نخاعی سینه کمری هستند که سازمان بهزیستی استان قزوین سال گذشته ماهانه 80 هزار تومان به عنوان حق پرستاری به خانواده‌های آنان پرداخت کرد.

وی کاشت حلزون در گوش کودکان ناشنوا زیر دو سال را از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی استان قزوین عنوان کرد و گفت: این سازمان با انجام این عمل مشکلات شنیداری و گفتاری آنان را به سطح شنوایی مطلوبی رساند تا آنان در مدارس عادی تحصیل کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان قزوین یادآور شد: سازمان بهزیستی استان قزوین برای 23 نفر اقدامات کاشت حلزون را با اعتبار 69 میلیون تومان انجام داد.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان بهزیستی استان قزوین هزینه تحصیلی 258 دانشجوی معلول را پرداخت کرده است، اذعان داشت: این سازمان 70 تا 100 درصد هزینه تحصیلی این دانشجویان را در دانشگاه‌های علمی و کاربردی، پیام‌نور و آزاد اسلامی پرداخت کرده است.

جاتن مناسب‌سازی اماکن عمومی برای عبورومرور معلولان را از برنامه‌های دیگر سازمان بهزیستی استان قزوین عنوان کرد و افزود: این سازمان برای تحقق این هدف در شهرستان‌های این استان یک خیابان به عنوان پایلوت ساماندهی کرده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: خانواده‌هایی که توان نگهداری معلولان و سالمندانشان را نداشته باشند آنان را برای نگهداری به مراکز شبانه‌روزی و روزانه سازمان بهزیستی استان قزوین معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شش مرکز سالمندان، یک مرکز جسمی و حرکتی، شش مرکز ذهنی و سه مرکز روانی ذهنی به صورت شبانه‌روزی از معلولان و سالمندان در استان قزوین نگهداری می‌کنند، بیان کرد: دو مرکز سالمندان، هفت مرکز روزانه ذهنی، یک مرکز روانی مزمن و چهار مرکز جسمی نیز به صورت روزانه از آنان در این استان مواظبت می‌کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان قزوین متذکر شد: مرکز توانبخشی سازمان بهزیستی این استان سال گذشته 265 دستگاه ویلچر و 85 سمعک برای جامعه هدف این سازمان خریداری کرده است.

انتهای پیام/77009/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول