اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

تنها 10درصد فضا‌های شهری اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی شده است

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: مناسب‌سازی فضا‌های شهری یکی از نیاز‌های امروز جامعه محسوب می‌شود، اما در حال حاضر تنها 10 درصد از فضا‌های موجود در سطح شهر اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی شده است.

تنها 10درصد فضا‌های شهری اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی شده است

علیرضا نصراصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته مناسب‌سازی فضا‌های شهری در اصفهان مورد توجه قرار گرفته، اظهار داشت: اما در حال حاضر درصدی از فضا‌های مناسب‌سازی شده در سطح شهر ناشی از ساخت و ساز‌های صورت گرفته براساس مقررات ملی ساختمان است.

وی با بیان اینکه درصدی از این فضا‌ها نیز به اماکن و فضا‌های عمومی جدید‌التأسیس اختصاص دارد، اضافه کرد: رعایت استاندارد‌های مناسب‌سازی اماکن احداث شده در گذشته مورد غفلت قرار گرفته و در حال حاضر نیز اصلاح  و مناسب‌سازی این فضا‌ها در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به اینکه فضا‌های مناسب‌سازی شده در شهر اصفهان وسیع نیست، تصریح کرد: مناسب‌سازی فضا‌های شهری یکی از نیاز‌های امروز جامعه محسوب می‌شود، اما در حال حاضر تنها 10 درصد از فضا‌های موجود در سطح شهر اصفهان مناسب‌سازی شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی فضا‌های شهری اصفهان باید به زمان بسیار بالایی نیاز دارد، ادامه داد: در حال حاضر براساس مقررات ملی ساختمان رعایت استاندارد‌های مناسب‌سازی در تمام ساخت و ساز‌های شهری الزامی است.

نصراصفهانی با بیان اینکه مسئولان شهرداری و شورای شهر نیز باید در صورت وجود نیاز به تصویب لایحه‌ای مبنی بر حمایت از معلولان اقدام کنند، تاکید کرد: حمایت از حقوق معلولان در زمینه‌های مختلف به عنوان یکی از وظایف اصلی مسئولان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه مناسب‌‌سازی فضا‌های شهری براساس مقررات ملی ساختمان صورت می‌گیرد، افزود: شهرداری اصفهان برای اجرای پروژه‌های مناسب‌سازی خود از مشاوره یک فرد معلول به عنوان مشاور مناسب‌‌‌سازی استفاده می‌کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان باید هر ساله بودجه‌های بیشتری را برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی در سطح شهر اختصاص بدهند، متذکر شد: همچنین نظارت و انجام پیگیری‌های لازم برای اجرای این طرح‌ها ضرورت دارد.

این مسئول با بیان اینکه مردم نیز باید به صورت ویژه از معلولان در سطح شهر حمایت کنند و جایگاه ویژه‌ای را برای حضور معلولان در سطح شهر‌ها قائل باشند، اذعان داشت: مردم باید به این وظیفه خود به صورت ویژه توجه کرده و حقوق معلولان را در تمام زمینه‌ها رعایت کنند.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول