اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان:

شناسایی 240 هزار معلول در استان اصفهان

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: 240 هزار معلول در استان اصفهان شناسایی شده‌اند که به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی اصفهان استفاده می‌کنند.

شناسایی 240 هزار معلول در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر فیاض ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه با اشاره به جمعیت چهار میلیون و 800 هزار نفری اصفهان، اظهار کرد: از این تعداد جمعیت استانی 240 هزار معلول شناسایی شده‌اند که از بهزیستی استان اصفهان خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 100 هزار معلول جسمی - حرکتی، نابینا، ناشنوا، بیمار اعصاب و روان و بیماران اوتیسم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، افزود: این خدمات در قالب سه مرکز مراقبت‌های اجتماعی، توانمندسازی معلولان و دفتر توان پزشکی به معلولان ارائه می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به فعال شدن این مراکز از سال 73 تصریح کرد: در حال حاضر با واگذاری خدمات بخش خصوصی، در کل 140 مرکز در استان داریم که 17 مرکز غیر یارانه‌ای هستند.

وی با اشاره به مراکز خانه سالمندان، ادامه داد: 30 مرکز سالمندان تا پایان سال جاری در اصفهان افتتاح می‌شود.

فیاض، استان اصفهان را از جمله استان‌های مهاجرپذیر دانست و عنوان کرد: یک سوم معلولان سایر استان‌های کشور نیز از خدمات بهزیستی اصفهان استفاده می‌کنند.

وی همچنین به خدمات‌دهی 12 هزار معلول در استان اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: درصدد افزایش مراکز خدمات‌دهی با کیفیت و با کمیت در استان و تعامل بیشتر با این مراکز فعلی هستیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان در ادامه بهترین جایگاه برای یک فرد معلول را خانواده عنوان کرد و گفت: 60 درصد یارانه افراد معلول را به خانواده‌هایشان می‌دهیم که این افراد را در خانه نگهداری کنند.

وی تأکید کرد: یارانه افراد مجهول‌الهویه به حساب خود سازمان بهزیستی واریز می‌شود.

فیاض با بیان اینکه توسعه مراکز بدون یارانه را در دستورکار داریم، افزود: این مراکز پس از پایان ماه رمضان درجه‌بندی از یک تا سه  می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان در پایان از ثمربخش بودن تئاتر درمانی و موسیقی درمانی برای درمان بیماران اعصاب و روان سخن گفت و اضافه کرد: تاکنون چندین جشنواره استانی برای این منظور در استان اصفهان برگزار و اثرات خوبی بر روحیات معلولان داشته است.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول