اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی تنکابن خبر داد

افتتاح مرکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان در تنکابن

رئیس سازمان بهزیستی تنکابن گفت: در هفته بهزیستی، مرکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان بالای 16 سال را افتتاح خواهیم کرد.

افتتاح مرکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان در تنکابن

ولی شمسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن گفت: محوریت برنامه‌های سازمان بهزیستی در کنار ارائه خدمات مطلوب حمایتی، توانمندسازی مددجویان زیرپوشش است.

وی افزود: با این برنامه‌ها تلاش می‌کنیم تا وابستگی جامعه هدف به ویژه معلولان جسمی، زنان سرپرست خانوار و رهاشدگان از بند اعتیاد با ارائه مشاوره و آموزش مهارت‌های ویژه و ایجاد فضای کسب و کار به میزان زیادی کاسته شود.

شمسی در ادامه اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های سازمان بهزیستی محوریت برنامه‌های ما نیز در هفته بهزیستی امسال بهره‌برداری از مراکزی است که مجموعاً به توانمندسازی مددجویان و زیر پوشش می‌انجامد.

وی با اشاره به حوزه‌های فعالیت‌ سازمان‌ بهزیستی افزود: ما در حوزه توانبخشی مراکز نگهداری معلولان زیر 14 سال، مراکز توانبخشی، مرکز توانبخشی سالمندان به صورت روزانه داریم که فعالیت می‌کنند و در هفته بهزیستی مرکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان بالای 16 سال را افتتاح خواهیم کرد.

شمسی افزود: پرداخت وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی، پرداخت کمک هزینه امرار معاش، دارو و درمان، جهیزیه و وسایل کمک توانبخشی از قبیل ویلچر، سمعک، عصا، واکر و تشک مواج نیز از جمله جنبه‌های حمایتی ما در حوزه‌ توانبخشی است.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت بهزیستی در حوزه پیشگیری اذعان داشت: اجرای طرح‌های شنوایی‌سنجی و آمبلیوپی در سطح شهرستان، نظارت و صدور مجوز مراکز و کمپ‌های درمان و ترک اعتیاد ویژه آقایان و بانوان، ارائه خدمات مشاوره‌ای در مراکز مشاوره‌ای تحت نظارت و اعطای کمک هزینه‌های دانشجویی، تحصیل، امرار معاش و جهیزیه نیز از جمله فعالیت‌های ما در حوزه پیشگیری است.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه پیشگیری بحث مهم ما بیشتر در شاخه‌ پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس سازمان بهزیستی تنکابن درباره فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی، ابراز داشت: ما در این بخش، حوزه اشتغال، تأمین مسکن مددجو و محروم، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و اشتغالزایی را داریم.

وی افزود: ارائه خدمات آموزشی، نگهداری و حمایتی از طریق مراکز تحت نظارت، جلب مشارکت‌های مردمی به شکل کمک‌های نقدی و جنسی، جذب حامی در حوزه‌های مختلف درمان، تحصیل، ازدواج و .... که منجر به بازگشت مددجویان به چرخه توانمندی است از جمله فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی است.

رئیس سازمان بهزیستی تنکابن بیان داشت: ما در هفته بهزیستی ده‌ها برنامه فرهنگی، آموزشی و بهره‌برداری در سطح شهرستان داریم که از جمله مهم‌ترین به افتتاح مرکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان ذهنی بالای 14 سال، افتتاح مرکز مشاوره‌ای، افتتاح دو واحد مسکونی خانواده‌‌های زیرپوشش، برگزاری نمایشگاه نقاشی و عکس همراه با مسابقه برگزاری جلسه با مسئولان درباره فعالیت‌های اورژانس اجتماعی،‌ برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، اجرای طرح محب، توزیع بروشور و کتابچه‌های اطلاع‌رسانی و عملکرد اداره اشاره کرد.

انتهای پیام/86020/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول