اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

هنوز فرهنگ معلولیت‌پذیری در جامعه نهادینه نشده است

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با بیان اینکه هنوز فرهنگ معلولیت‌پذیری در جامعه نهادینه نشده است گفت: نگاه‌های ترحم‌آمیز مردم نسبت به معلولان سبب آسیب‌پذیری این افراد می‌شود.

هنوز فرهنگ معلولیت‌پذیری در جامعه نهادینه نشده است

مهدی رئیسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه معلولان از وجود امکانات و خدمات مورد نیاز خود در سطح جامعه برخوردار نیستند، اظهار کرد: معلولان در صورت فراهم بودن این امکانات و وجود زیر‌ساخت‌های لازم در سطح شهر‌ها می‌توانند همانند افراد عادی به زندگی خود ادامه بدهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هنوز فرهنگ معلولیت‌پذیری در جامعه نهادینه نشده است، اضافه کرد: چرا که مردم در زمان مواجه شدن با معلولان به صورت عادی برخورد نمی‌کنند و معلول را یک فرد نا‌توان می‌دانند.

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نگاه فعلی مردم نسبت به معلولان ترحم‌آمیز است، تصریح کرد: نگاه‌های ترحم‌آمیز مردم نسبت به معلولان سبب آسیب‌پذیری این افراد می‌شود و اصلاح نگاه‌های جامعه نسبت به معلولان امری مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معلولیت به عنوان محدودیت در جامعه شناخته می‌شود، اما تصورات نا‌درست مردم نسبت به معلولان باید اصلاح شود، ادامه داد: معلولان از توانمندی‌های بسیاری برخوردار هستند، اما این توانمندی‌ها به دلیل محدودیت‌های موجود به فراموشی سپرده شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه در حال حاضر صحبت‌های بسیاری مبنی بر مناسب‌سازی فضا‌های شهری عنوان می‌شود، اما مناسب‌سازی فضا‌های شهری براساس نیاز‌های معلولان نیست، تاکید کرد: مهم‌ترین نیاز‌های معلولان باید به عنوان اولویت‌های مسئولان در راستای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: دولت و مسئولان باید زیر‌ساخت‌های مورد نیاز را برای استفاده معلولان از امکانات موجود در سطح جامعه مانند آموزش، خدمات رفاهی و امکانات ورزشی فراهم کنند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول