اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان:

سیاست، فرهنگ و اقتصاد در حال جهانی‌شدن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: هم‌اکنون سیاست، فرهنگ و اقتصاد در دنیا در حال جهانی‌شدن است.

سیاست، فرهنگ و اقتصاد در حال جهانی‌شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‌نژاد بعدازظهر امروز در همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی‌آبادکتول با اشاره به شعار سال جاری و فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: نامگذاری امسال و خود این شعار به روشنی بیانگر این است که نیت رهبر معظم ما بر این است که تولید ملی در کشور توسعه پیدا کند، از کار حمایت شود و کار هم می‌تواند محور نگرش باشد.

وی افزود: در عصر حاضر سیاست، فرهنگ و اقتصاد در دنیا در حال جهانی شدن است یعنی دنیا به دنبال این است که از نظر سیاسی یک تفکر، یک سیاست و یک نظام سیاسی را در دنیا حکمفرما کند.

تفکر دنیا این است که یک کشور قدرت برتر باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان اذعان داشت: براساس مجامع بین‌المللی تفکر دیگر این است که در دنیا یک کشور قدرت برتر باشد، مثلاً آمریکا تلاشش بر این است که قدرت برتر جهان باشد، خیلی از کشورها این تفکر را دنبال می‌کنند چون زورشان نمی‌رسد این نگرش که در دنیا یک نظام سیاسی باشد یک تفکر و یک حاکمیت باشد را دنبال می‌کنند.

ما هم به دنبال جهانی‎سازی هستیم

ولی‌نژاد با اشاره به اینکه تفکر شیعه هم به دنبال جهانی شدن است خاطرنشان کرد: در تفکر ما هم با وجود مبارک حضرت ولی عصر (عج) منتظر حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) هستیم و برای ظهور آن حضرت دعا می‌کنیم، در حقیقت همان نگرش حکومت جهانی را در اندیشه‌ دینی خود دنبال می‎کنیم.

وی ادامه داد: اما ما اعتقاد داریم که این اندیشه با حضور امام دوازدهم محقق می‌شود که او عادل و حق بوده و مطمئن هستیم که اگر او بر جهان حکومت کند، در جهان صلح و سازش، وفاق، آرامش و امنیت به وجود می‌آید.

خیلی از کشورها دوست ندارند که نظام سیاسی‌شان را استکبار جهانی تامین کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: نگرش دیگر دنیا فرهنگ است که می‌خواهند همه به دنبال رفتار و آداب و رسومی باشند که خودشان دارند، خیلی از کشورها دوست ندارند که نظام سیاسی‌شان را استکبار جهانی تامین کند ولی چون وابسته هستند به این ذلت تن می‌دهند.

ولی‎نژاد ابراز داشت: کشور عزیز ما ایران به این ذلت تن نداده است و حاضر نشد زیر بار این ننگ و ذلت برود، در رژیم گذشته، نظام پهلوی زیر بار این ذلت رفت ولی نظام مقدس جمهوری اسلامی به پشتوانه مردمی تن به این ذلت نداد.

اقتصاد جهانی اهرم فشاری استکبار جهانی برای فشار به ملت‎ها است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان جهانی شدن اقتصاد را به عنوان نگرش سوم دنیا عنوان کرد و گفت: اکثر دنیا دوست دارد که اقتصاد، صنعت و تکنولوژی آنها جهانی و روان باشد و لذا اقتصاد جهانی دام خوب و اهرم فشاری در دست استکبار است تا وقتی که ملت‎ها را به خود وابسته کردند، در صورت قطع این رابطه، نیازمند آنها باشند و این عیبی بزرگ است تا کشورها را از نظر اقتصادی کاملاً مطیع و وابسته خود کنند.

در حال حاضر جنگ، جنگ اقتصاد است

ولی‎نژاد عنوان کرد: در حال حاضر استکبار جهانی برای حفظ فرهنگ و استقلال سیاسی از فشار اقتصادی بهره می‌برد و فشارهای نظامی در مراحل بعدی است.

وی اضافه کرد: الان جنگ، جنگ اقتصاد است، جنگ نفت، آب، تکنولوژی، پول و ارز است و جنگ نظامی دیگر سودی ندارد چراکه در جنگ اقتصادی تلفات کمتر است لذا جنگ نظامی دیگر گزینه اول نیست.

اقتصاد مستقل لازمه حفظ شرافت و عدم‌ وابستگی است

ولی‌نژاد اضافه کرد: برای عدم وابستگی اقتصادی و حفظ شرافت باید در اقتصاد استقلال داشت وقتی شعار دادیم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی یعنی استقلال در همه چیز، فرهنگ، اقتصاد، منابع و ... و هر کشوری که به دنبال استقلال بوده هزینه پرداخت کرده است، خیلی از کشورها هزینه پرداخته‌اند ولی به استقلال نرسیده‌اند.

هر کشوری که استقلال‌یافته توانسته دنیا را به خودش وابسته کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت:‌ ما باید در اقتصاد 100درصد مستقل باشیم اگر این اتفاق نیفتد وابسته شده‌ایم و این وابستگی اهرم فشاری است در دست آنها که هر جا خواسته‌ای داشته باشند بر ما تحمیل کنند.

وی تاکید کرد:‌ هر کشوری که در اقتصاد و استقلال به خودش متکی شده توانسته دنیا را به خودش وابسته کند و اگر این استقلال به وجود بیاید این افتخار و این اتفاق مهم رقم خواهد خورد، یا باید کاملاً مستقل اقتصادی باشیم یا پایاپای باشیم.

نخستین مولفه اقتصادی این است که تولید ملی افزایش یابد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان یادآور شد: امروز جنگ اقتصادی است و در جنگ اقتصادی باید مجهز شد، دنیا جنگ اقتصادی را آغاز کرده و جهت‌گیری مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نیز اقتصاد بوده است، لذا نخستین مولفه‌های اقتصادی افزایش تولیدات ملی است یعنی آنچه را که به تولیدات ملی کمک می‌کند باید افزایش داده شود و همان چیزی است که می‌توانیم به آن افتخار کنیم.

وقتی تولیدات ملی بالا برود می‌توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم

وی همچنین عنوان کرد: نفت یک تولید خام است و باید تولیدات ملی را افزایش دهیم تا از اقتصاد متکی به نفت خارج شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه تولید محوری باید در سیاست‌ها ملاک عمل باشد، تصریح کرد‌: باید بین تولید و مصرف همیشه تولید مقدم باشد و با حمایت از بخش خصوصی به تولید بالایی برسیم.

ولی‎نژاد افزود: برای خرید مایحتاج باید فرهنگ‌سازی کنیم یعنی در مصرف کردن تولیدات داخلی را در اولویت خود قرار دهیم.

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول