اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد

سختگیری در ازدواج دلیل افزایش سن ازدواج/ قبح طلاق در جامعه شکسته شده

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه سختگیری در ازدواج دلیل افزایش سن ازدواج است گفت: قبح طلاق در جامعه شکسته شده و جوانان به راحتی پس از به وجود آمدن کوچک‌ترین مشکل در زندگی تصمیم به طلاق می‎گیرند.

سختگیری در ازدواج دلیل افزایش سن ازدواج/ قبح طلاق در جامعه شکسته شده

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‌نژاد عصر امروز در جمع مبلغان دینی استان گلستان اظهار داشت: یکی از مسائلی که در مباحث تبلیغی و در سخنرانی‎ها در جامعه کمتر به آن پرداخته شده است مسئله نوشتن وصیتنامه و درست‌نویسی آن است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهمی که در جامعه ما مشکل ایجاد کرده است و موجب تشکیل پرونده‎های زیادی در محاکم قضایی شده است، موضوع وصیت‎نامه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: بهتر آن است که افراد جامعه و به خصوص افرادی که ثروتمند هستند تکلیف مال خود را در زمان حیات مشخص کنند و یا اینکه خمس اموال خود را وصیت کنند تا پس از فوت برای خانواده مشکل و اختلافی پیش نیاید.

وی افزود: مبلغان در سخنرانی‎ها و برنامه‎های تبلیغی باید به این امر توجه ویژه داشته باشند و همراه تاکید بر نوشتن وصیت‎نامه، درست‌نویسی آن را نیز به مردم آموزش دهند.

نذر قرآنی در جامعه باید رواج پیدا کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه بخش دیگری از نیاز جامعه توجه به وقف و موضوع نذر و اطعام است خاطرنشان کرد: در سال‎های گذشته موضوع وقف و دادن نذری از بعد مادی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است که نیاز است بر وقف قرآنی نیز توجه شود.

وی افزود: باید این امر در جامعه رواج پیدا کند که نذر تنها مادی نیست و می‎توان به خواندن آیات قرآن و حتی آموزش قرآن به دیگران هم نذرهایی داشت.

ولی‌نژاد عنوان کرد: امروز پرداختن به موضوع‎های قرآنی برکات فراوانی دارد که اگر خواست جامعه به سمت قرآن و مسائل قرآنی برود، اثرهای شیرینی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همان اندازه که در جامعه به حسینیه، مسجد و مکان‎های مذهبی نیاز داریم به کارهای فرهنگی و آموزش قرآنی نیازمندیم.

جامعه به امر به معروف و نهی از منکر عادت کرده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: جامعه ما عادت کرده به اینکه تذکر و امر به معروف و نهی از منکر در آن همیشگی وجود داشته باشد که این امر تنها وظیفه علما و روحانیون نیست و وظیفه آحاد جامعه است.

وی ابراز داشت: باید این امر در جامعه تذکر داده شود که همه باید در امر به معروف و نهی از منکر فعال باشند و این وظیفه یک قشر خاص نیست.

دوری از ازدواج آسان برابر با بالا رفتن سن ازدواج / قبح طلاق شکسته شده

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: امروز مواد مخدر چه از نوع صنعتی و چه از نوع سنتی خانواده‎ها را به سمت نابودی برده است و نیاز است این موضوع در جامعه با تذکر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در جامعه سن استفاده از مواد مخدر بسیار پایین آمده و حتی شرایط به آنجا رسیده که موارد متعددی مصرف مواد مخدر در سنین تحصیلی راهنمایی نیز دیده شده است.

ولی‎نژاد تاکید کرد: یکی دیگر از دغدغه‎ها و مشکلات جامعه موضوع ازدواج جوانان و سختگیری‎ها در این خصوص و دوری از ازدواج آسان است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایلی که سن ازدواج در جامعه بالا رفته و جوانان در ازدواج در سن پایین با مشکل مواجه می‎شوند هزینه‎های بسیار بالای ازدواج است که باید تبلیغ ازدواج آسان از برنامه‎های دارای اولویت مبلغان در جامعه باشد.

ولی‎نژاد متذکر شد:  در ادامه سخت‎گیری در ازدواج متاسفانه قبح طلاق شکسته شده و جوانان به راحتی پس از به وجود آمدن کوچک‌ترین مشکل در زندگی تصمیم به طلاق می‎گیرند.

وی افزود: باید طلاق همانند گذشته همانطور که در دین ما یک عمل زشت طلقی می‎شود این زشتی عمل ناپسند در جامعه وجود داشته باشد تا یک زندگی به راحتی از هم نپاشد.

انتهای پیام/83004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول