اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اعلام کرد

آماده‌سازی 120 مسجد برای برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: 120 مسجد برای برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در گلستان آماده است و اگر تعداد معتکفان بیشتر شود این ظرفیت وجود دارد که تعداد مساجد را تا 150 مسجد افزایش دهیم.

آماده‌سازی 120 مسجد برای برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در گلستان

نورالله ولی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان با گرامیداشت آغاز ماه رجب فصل نیایش اظهار داشت:‌ ماه رجب و ماه شعبان مقدمه‌ای برای استفاده بهتر از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان است.

وی خاطرنشان کرد: ‌از جمله سفارش‌های انجام شده برای ماه رجب برگزاری اعتکاف در روزهای 13، 14 و 15 این ماه می‌باشد که به ایام‌البیض نامگذاری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان یادآور شد: این سنت حسنه در زمان پیامبر و تاریخ اسلام جاری بود و در کشور ما نیز قبل از انقلاب و بعد از آن در شهرهای مذهبی همچون قم اعتکاف برگزار می‌شد، اما به صورت فعال نبود و پس از گذشت مدت زمانی موضوع اعتکاف به یک موضوع فعال و همگانی تبدیل شد.

استقبال معتکفان بیشتر از ظرفیت‌های مهیا شده است

ولی‌نژاد گفت: برای فراگیر شدن این سنت حسنه اقدامات و امکانات توسط سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور مهیا و با استقبال باشکوه و پرشور مومنان و معتکفان رو‌به‌رو شد تا جایی که در بسیاری از مواقع استقبال بیش از ظرفیت‌های مهیا شده بوده است.

وی اعتکاف را به نوعی بریدن از زندگی و پیوستن به عبادت برشمرد و افزود: اینکه در یک مدت زمانی کوتاه از زندگی روزمره جدا شویم و به تقویت روح، اراده و پالایش زندگی بپردازیم می‌تواند فرصتی مغتنم برای بهره‌گیری از لحظات باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: در استان گلستان ستاد اعتکاف تشکیل و امکانات مهیا و ثبت‌نام‌ها آغاز شده است.

در صورت استقبال بیشتر مساجد افزایش پیدا می‌کند

ولی‌نژاد با اشاره به اینکه برای این منظور تاکنون 120 مسجد مهیا شده متذکر شد: اگر تعداد معتکفان بیشتر شود این ظرفیت وجود دارد که تعداد مساجد را تا 150 مسجد افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: چون اعتکاف یک فریضه فردی است که در اجتماع برگزار می‌شود، برخی از کمک‌ها را خود معتکفان انجام می‌دهند و آن دسته از خیران و علاقمندان که نمی‌توانند در اعتکاف حضور یابند می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به ستاد اعتکاف استان هدایت تا صرف امور معتکفان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه در طی سه روز برنامه‌های مختلفی برای معتکفان در نظر گرفته شده متذکر شد: در این ایام سخنرانی، مداحی، برنامه‌های قرآنی، تشکیل حلقه‌های گفتمان‌های معرفتی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم ارزشمند است و تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم تا معتکفان در سه روز اعتکاف بهره‌های لازم ببرند.

بیش از 70 درصد معتکفان جوان‌ها هستند

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند و این گرایش معنوی در قشر جوان و نوجوان کشور زنده و باشکوه است.

ولی‌نژاد یادآور شد:‌ مسئولان امر باید با فراهم ساختن مقدمات و ظرفیت‌سازی کمک کند تا مردمی که در مساجد حضور پیدا می‌کنند دچار مشکل نشوند و شرایط برای اعتکاف فراهم و بحث‌های همچون امنیت، بهداشت و کمک‌های امدادی بیش از گذشته مهیا باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: لازم است این فرصت گرانقدر را قدر بدانیم و مسئولان با حضورشان در محفل‌های اعتکاف می‌توانند برای پیشبرد اهداف نظام گام‌های موثری را بردارند.

انتهای پیام/83004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول