اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

تصویب 1623 طرح کشاورزی با 277 میلیارد تومان اعتبار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 623 طرح با 277 میلیارد تومان اعتبار و چهار هزار و 490 نفر اشتغال طی 9 ماه گذشته در ستاد توسعه بخش کشاورزی تصویب شده است.

تصویب 1623 طرح کشاورزی با 277 میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این طرح‌ها با تلاش و همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، صنعت، معدن و تجارت، برق منطقه‌ای، بانک‌ها و سایر اعضای این ستاد تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به سبب توانمندی و ظرفیت‌های زیاد در بخش کشاورزی می‌تواند تامین کننده نیازهای منطقه باشد و تاکنون طرح‌های زیادی نیز در این زمینه به اجرا در آمده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود خشکسالی‌های 15 سال گذشته و خسارات وارده ناشی از این معضل، با عنایت و توجه مسئولان نظام و همت و تلاش مدیران و مسئولان استان و همکاری و تلاش خستگی‌ناپذیر مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان، بخش کشاورزی از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

نارویی بیان داشت: این استان در گذشته گرفتار افراط و تفریط‌هایی بوده است به گونه‌ای که گاهی با شتاب‌زدگی و عجله برای طرح‌ها تصمیم‌گیری شده که بیشتر آنها نیز ناموفق بوده است و این خود موجب ترسیم چهره‌ای ناتوان از سیستان و بلوچستان شده بود.

این مسئول تصریح کرد: این در حالی است که سیستان و بلوچستان از توانمندی و استعداد فراوانی برخوردار است و اگر در گذشته انسجامی وجود نداشته اما اکنون مدیران، مسئولان و سایر خدمتگزاران با انسجام و هماهنگی و همکاری یکدیگر برای توسعه و عمران این استان کمر همت بسته‌اند.

وی افزود: در طول 33 سال گذشته، 103 واحد مرغداری در این استان ایجاد شده بود که بیشتر آنها غیر فعال و نیمه کاره بود و مرغ موردنیاز مردم از سایر استان‌های کشور وارد می‌شد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در زمینه کمبود گوشت مرغ از اوایل سال 91 تاکنون، مجوز ساخت 103 واحد مرغداری جدید صادر شده است.

نارویی اضافه کرد: فعال کردن واحدهای یاد شده سبب ارتقا فعالیت کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان و در نتیجه ایجاد اشتغال و افزایش تولید و تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم می‌شود.

این مسئول بیان داشت: تاکنون دو هزار و 650 هکتار از زمین‌های ملی از سوی اداره‌کل منابع طبیعی استان به حوزه کشاورزی تخصیص و تحویل شده است.

وی با تاکید بر تشکیل گروه‌های کارشناسی برای توسعه طرح‌های بخش کشاورزی گفت: به منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ها و بررسی درخواست‌های افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و فعالیت در بخش کشاورزی سه گروه کارشناسی مستقل از سوی سازمان جهادکشاورزی استان تشکیل شود.

رئیس ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این گروه‌ها به شمال، مرکز و جنوب استان اعزام و با مراجعه به درب منازل و محل کار افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه کشاورزی، طرح مورد نظر آنان را دریافت و پس از بررسی‌های کارشناسی به ستاد توسعه استان برای تصویب ارائه دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه گفت: 128 طرح با 52 میلیارد تومان اعتبار و 426 نفر اشتغال در این ستاد به تصویب رسید.

رضا نجفی افزود: این ستاد از بهمن سال 1390 اعتبار و تسهیلاتی افزون بر 270 میلیارد تومان در اختیار داشته که تنها در 9 ماه گذشته، یک‌هزار و 623 طرح با 277 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.

وی بیان داشت: 213 میلیارد تومان از اعتبار یاد شده در اختیار بانک کشاورزی و 57 میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه کشاورزی تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون 192 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های یاد شده از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

این مسئول گفت: همچنین 28 میلیارد و 522 میلیون تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان انجام شده که بیشترین آنها در شهرستان‌های هیرمند، خاش، سراوان و زاهدان بوده است.

وی تصریح کرد: ساخت زیربناها، اجرای طرح‌های متعدد زیربنایی، سود سرشار و فراهم شدن زمینه‌های لازم موجب جذب سرمایه‌گذاران به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان شده است.

نجفی اضافه کرد: اگر زمانی مردم به سبب خشکسالی و نابودی کشاورزی از این استان مهاجرت کرده بودند اکنون با فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده و توجه ویژه مسئولان نظام، تامین امنیت و امکانات لازم و سود زیاد ناشی از فروش محصولات کشاورزی، موجب جذب و بازگشت شمار زیادی از مردم بومی استان و حتی صاحبان سرمایه از سایر استان‌های کشور شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان داشت: 2 هزار و 650 هکتار از زمین‌های ملی به کشاورزان و روستاییان استان تحویل شده و تا کنون 895 لیتر بر ثانیه آب برای طرح‌های کشاورزی اختصاص یافته است.

این مسئول متذکر شد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ اختصاص اعتبارات و تسهیلات به بخش کشاورزی در رتبه چهارم و پنجم کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با 10 میلیارد تومان اعتبار در استان راه‌اندازی شده که امیدواریم به یاری خسارت‌دیدگان این بخش بشتابد.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول