اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس توافق علمی و پژوهشی صورت گرفت

فراهم‌سازی 300 هکتار زمین برای تحقیقات کشاورزی دانشجویان

مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات پردیس کشاورزی دانشگاه تهران مستقر در استان البرز از فراهم‌سازی 300 هکتار زمین برای تحقیقات کشاورزی ویژه دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

فراهم‌سازی 300 هکتار زمین برای تحقیقات کشاورزی دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن علیزاده ظهر امروز در مصاحبه رسانه‌ای که با حضور خبرنگاران مختلف در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای دانشجویان کشور، اجرای یافته‌های علمی خود در محیط کار است.

وی تصریح کرد: زمانی که آموزش‌های تئوری و عملی در کنار هم به دانشجویان ارائه می‌شود، می‌توان امیدوار بود که دانشجویان پس از فراغت از تحصیل می‌توانند در بازار کار بهره‌وری بسیار بالایی داشته باشند، چراکه در طول دوران آموزش، مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند.

این استاد دانشگاه افزود: در همین راستا برای نخستین بار در کشور، طرحی را در دست اجرا داریم که بر اساس آن دانشجویان کشاورزی در این دانشگاه می‌توانند یافته‌ها و دانش علمی که در محیط دانشگاه کسب کرده‌اند، را در یک محیط طبیعی و با کاشت، داشت و برداشت محصول افزایش دهند.

علیزاده تصریح کرد: این طرح تحت عنوان دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه دانشجویان پردیس کشاورزی اجرا شده و حدود 300 هکتار زمین نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که تحقیقات و پژوهش‌های خود را در محیطی طبیعی عملیاتی کنند.

وی بیان داشت: ما معتقدیم که دانشجویان کشاورزی در طول دوره آموزش دانشگاهی،‌ وقتی بتوانند دانش و مهارت خود را در محیط طبیعی به کار بسته و برای کاشت، داشت و برداشت محصول زمین مناسب را در اختیار داشته باشند، پیش از فراغت از تحصیل از نظر علمی و مهارت رشد چشم‌گیری داشته و پس از پایان تحصیل می‌توانند به سرعت جذب محیط کار شده و به عنوان یک مهندس کارکشته و متخصص کشاورزی عمل کنند.

مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات پردیس کشاورزی دانشگاه تهران افزود: بر اساس این طرح که با همکاری نهادهای مرتبط انجام شده است، زمین کشاورزی در اختیار دانشجویان قرار گرفته و آن‌ها با استفاده از این زمین، می‌توانند اقدام به کاشت هر نوع محصولی که می‌خواهند، کرده و از حاصل آن نیز بهره‌مند شوند.

در ادامه این نشست مطبوعاتی، مدیر مزرعه آموزشی - پژوهشی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران مستقر در البرز اظهار داشت: حدود دو سال است که دوره‌های مهارت‌آموزی در زمین‌هایی که از طریق دانشگاه به دانشجویان ارائه شده، انجام می‌شود و دستاوردهای خوبی نیز داشته است.

علی احمدی افزود: به همین دلیل برای افزایش سطح علمی و مهارتی دانشجویان کشاورزی، این طرح را توسعه داده و زمین‌هایی حدود پنج تا شش هکتاری تحویل گروه‌های دانشجویی شده است.

وی تصریح کرد: در دوره‌های مهارت‌آموزی، دانشجویان اقدام به کاشت محصولات مورد نظر خود کرده و در طول کار، ضمن به کارگیری دانش خود، از راهنمایی اساتید نیز استفاده می‌کنند.

این استاد دانشگاه افزود: نکته بسیار مهم در اجرای طرح فوق این است که تمامی مراحل کشاورزی بر عهده دانشجویان است و خود آن‌ها در نهایت نیز محصولات به دست آمده را به فروش می‌رسانند.

احمدی ادامه داد: بر اساس طرح موجود، دانشجویان پس از فروش محصولات زراعی از منافع مادی آن نیز بهره‌مند شده و نیمی از کل سود به دست آمده، متعلق به خود آن‌ها است.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع دانشجویانی که در طول آموزش از دوره‌های مهارتی نیز بهره‌مند می‌شوند، پس از پایان تحصیل از توانمندی و تخصص بالایی برخوردار بوده و بدون نیاز به فرد خاصی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول