اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

بیکاری نتیجه ضعف بخش‎های صنعت و کشاورزی است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل عمده بیکاری به دلیل ضعف بخش‎های صنعت و کشاورزی است.

بیکاری نتیجه ضعف بخش‎های صنعت و کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهرستان گرگان اظهار داشت: در حال حاضر به خاطر اینکه کشاورزی سودآور نیست خیلی از افراد رغبت ندارند به این تخصص روی آورند.

وی تصریح کرد: اشتغال دولتی نزدیک به صفر است چراکه بسیاری از درآمدهای کشور صرف هزینه‎های جاری وزارتخانه یعنی حقوق پرسنل و کارکنان می‎شود.

اگر دولت بدنه خودش را کوچک نکند کارهای زیربنایی انجام نمی‎شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر دولت بدنه خودش را کوچک نکند کارهای زیربنایی انجام نمی‎شود، متذکر شد: باید کاری کنیم تا کشاورزی و صنعت در استان رونق بگیرد تا مشکل اشتغال جوانان مرتفع شود.

طاهری با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها یکی از کارهای بزرگ و به یادماندنی دولت احمدی‎نژاد است، خاطرنشان کرد: البته اجرای این قانون یک اشکال اساسی داشت چراکه در مجلس هشتم مصوب شد 60 درصد هدفمندی یارانه‎ها باید به صورت نقدی به دست مردم برسد و 40 درصد آن در بخش صنعت و کشاورزی هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه 3.3 درصد از هدفمندی یارانه‎ها به سمت تولید هدایت شده است، اذعان کرد: البته این میزان هنوز به دست صنعتگران بخش خصوصی نرسیده است.

راه‎اندازی مرکز تحقیقات تشخیص شوری خاک در گلستان

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه 1392 قانون پیش‎بینی کرده که سقف یارانه نقدی حفظ شود، ابراز داشت: همچنین قرار شد مبلغ بیشتری از هدفمندی یارانه‎ها که از حامل‎های انرژی به دست می‎آید، به سمت تولید رهنمون شود.

طاهری با اشاره به عملکرد مجلس هشتم در خصوص هدفمندی یارانه‎ها گفت: در مجلس هشتم بیش از 90 درصد یارانه‎ها به سمت یارانه نقدی رفته است که این اقدام مشکلات کشور را ریشه‎ای حل نمی‎کند که امیدواریم در دولت جدید به قانون عمل شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات کشاورزی جلسات مکرری با مسئولان استان و مدیران جهاد کشاورزی گذاشته شد، تصریح کرد: از جمله کارهایی که پیگیری کردیم نتیجه‎اش راه‎اندازی مرکز تحقیقات تشخیص شوری خاک بود که این اقدام برای کشاورزان استان یک حرکت پایه و زیربنایی است که پس از سه سال پیگیری رسماً در گلستان تشکیل شد.

یکی از معضلات کشاورزی گلستان عدم یکپارچه‎سازی زمین‎ها است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص محصول پنبه گلستان گفت: کارهای مقدماتی در این زمینه در مجلس هشتم انجام شد که اکنون به مراحل خوبی رسیده است چنانچه رقم‎های جدید پنبه در مزرعه نمونه در مرحله مطالعه و تحقیق است.

طاهری یکی از معضلات کشاورزی استان گلستان را در عدم یکپارچه‎سازی زمین‎ها دانست و اظهار داشت: کوچک شدن زمین‎های کشاورزی سبب می‎شود تا کشت و برداشت مکانیزه با مشکلاتی مواجه شود.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول