اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهادکشاورزی ساوجبلاغ خبر داد

لزوم کسب مجوز برای هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی

مدیر اداره جهادکشاورزی ساوجبلاغ گفت: هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی و باغی باید با کسب مجوزهای قانونی انجام شود.

لزوم کسب مجوز برای هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی

رسول سلگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دولت تلاش بسیاری برای توسعه کشاورزی انجام داد و حمایت‌های خوبی نیز از بخش کشاورزی و باغداری در این مدت شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: این تلاش‌ها موجب رونق بخش‌های مهمی از کشاورزی کشور شده است و در شهرستان ساوجبلاغ نیز به دلیل وجود امکانات مناسب و آب و هوای مطلوب تلاش‌های بسیاری در این حوزه انجام شده است.

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی باغی و زمین‌های کشاورزی ساوجبلاغ پرداخت و گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی افراد که علاقه‌مند به استفاده از طبیعت و آب و هوای خوب این شهرستان هستند، اقدام به ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی کرده‌ و این اقدام سودجویانه آن‌ها آسیب بسیاری به طبیعت ساوجبلاغ وارد کرده است.

سلگی تاکید کرد: بر اساس قانون هیچ کس حق ندارد در زمین‌های کشاورزی و اراضی ملی و طبیعی ساختمان‌سازی و ویلاسازی کند و این کار از نظر قانون تنها باید با مجوز انجام شده و در غیر این صورت غیر قانونی است.

وی افزود: در صورت مشاهده اینگونه تخلف‌ها، دستگاه‌های مسئول با قاطعیت برخورد کرده و اجازه ساخت و ساز در اینگونه اراضی را نخواهند داد.

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: در همین راستا روز گذشته ساخت و سازهای غیر مجاز در بیش از 30 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان شناسایی و تخریب شد.

سلگی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ صورت گرفته است؟ گفت: قانون در این زمینه شفاف بوده و ابهامی ندارد و باید قانون به طور کامل اجرا شود.

* راه‌اندازی 15 واحد نظارتی برای جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی

وی افزود: برای جلوگیری کامل از این معضل باید دستگاه‌های مختلف با هم تعامل و همکاری داشته باشند و وقتی افراد بدانند که ساخت و سازهای غیرمجاز آن‌ها مجازات‌های سنگین قانونی دارند، از این اقدام پرهیز می‌کنند.

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ بیان داشت: در حال حاضر 15 تیم نظارتی در این شهرستان فعال بوده و به طور مرتب بر نحوه بهره‌برداری از زمین‌های کشاورزی و باغی در ساوجبلاغ رصد می‌کنند.

سلگی در پایان گفت: این تیم‌ها در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این اراضی، ضمن ارائه تذکر به متخلفان، گزارش کامل خود را ارائه کرده و پس از دریافت این گزارش‌ها برای برخورد با متخلفان و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام می‌شود.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول