اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 شهریور ماه امسال در شیراز صورت می‌گیرد

ارزیابی دستگاه‌های دولتی در مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان

فرماندار شیراز گفت: سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های دولتی و عمومی در راستای مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان از 15 تا 31 شهریور ماه سال جاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

ارزیابی دستگاه‌های دولتی در مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، جواد زرین‌کلاه در جلسه شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اهمیت توجه به یکسان‌سازی فرصت‌ها برای تمام افراد جامعه بر اساس قانون اظهار داشت: اقدامات مناسبی در بحث مناسب‌سازی معابر عمومی از سوی برخی دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها صورت گرفته، اما این اقدامات با توجه به جمعیت 36 هزاری معلولان شیراز کافی نیست.

وی با اشاره به عملکرد مناسب شهرداری شهر در مناسب‌سازی معابر و عملکرد مناطق 9 گانه شهرداری شیراز افزود: در هشت منطقه از مناطق شهرداری شیراز با جذب مشاور اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که در آینده‌ای بسیار نزدیک در شهرداری منطقه پنج، جشن منطقه بدون مانع ویژه معلولان برگزار می‌شود و تنها یک منطقه از شهرداری تاکنون گزارش عملکرد خود را ارائه نداده است.

فرماندار شیراز با بیان اینکه در ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تکلیف و وظایف دستگاه‌های دولتی به خوبی دیده شده است، تصریح کرد: در تبصره یک ماده 2 قانون حمایت از حقوق معلولان به صراحت آمده است که شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر که استانداردهای مربوط به معلولان را رعایت نکرده‌اند خودداری کنند و سازمان بهزیستی مجاز است در امر مناسب‌سازی این اماکن نظارت کرده و گزارشات آن‌ها را درخواست کند.

رئیس شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان شیراز اضافه کرد: باید دید تا چه اندازه این قانون عملیاتی شده و بر اساس مصوبات قبلی شورا و تذکرات لازم، سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های دولتی و عمومی در راستای مناسب‌سازی ویژه معلولان از 15 تا 31 شهریور ماه سال جاری توسط بیش از 100 بازرس مشترک فرمانداری و بهزیستی شیراز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از امروز فرصت تکمیل مناسب‌سازی تا زمان تعیین شده، فراهم است.

زرین‌کلاه در ادامه سخنان خود پارک‌های عمومی، مراکز بهداشتی درمانی، اماکن تجاری و ... را نیز شامل ارزیابی مناسب‌سازی ویژه معلولان شهرستان شیراز دانست که تا 15 شهریور ماه فرصت رفع موانع موجود برای معلولان را دارند.

وی با تقدیر از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به دلیل ابتکار عمل و سرعت در عملیات مناسب‌سازی حوزه کاری مربوطه، خاطرنشان کرد: عزیزان معلول در بخشی از فعالیت کاری روزانه خود در سطح شهر از جمله استفاده از خودپرداز بانک‌ها و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دچار مشکل هستند و انتظار داریم علاوه بر حل مشکل خودپرداز بانک‌ها از سوی بانک‌های عامل، سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شیراز نیز گزارش عملکرد خود را در مورد مصوبات قبلی شورا و برنامه ویژه آنان برای تردد معلولان از وسایل حمل و نقل عمومی ارائه دهند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: برنامه‌ریزی شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان شیراز حرکت به سمت داشتن شهری بدون مانع برای معلولان است و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان نیز باید با تمام توان برای رسیدن به این امر تلاش کنند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول