اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی:

عامل سرقت‌های اینترنتی در خراسان‌رضوی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی گفت: عامل حرفه‌ای سرقت‌های اینترنتی که با به دست آوردن کارت عابربانک و رمز دوم اقدام به برداشت‌های اینترنتی کرده بود توسط پلیس فتا خراسان‌رضوی دستگیر شد.

عامل سرقت‌های اینترنتی در خراسان‌رضوی دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحسن عرفانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی با مراجعه به پلیس فتا خراسان‌رضوی و طرح شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب عابربانک وی به مبلغ 30 میلیون ریال رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان پس از بررسی‌های لازم و استعلام از مبادی ذی‌ربط توانستند رد مظنون را در فضای مجازی پیدا و پس از شناسایی مظنون وی در مکان پلیس فتا حضور پیدا کرد در همین راستا مظنون ضمن بی‌اطلاعی از موضوع گفت فردی با دادن شماره حساب و رمز دوم از وی درخواست انتقال حساب و جابه‌جایی مبالغی را داشته و وی نیز به واسطه گرفتن وجهی پول‌ها را از حساب برداشت و جابه‌جا کرده است.

عرفانی عنوان کرد:‌ در بررسی‌های بعدی متهم اصلی شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا خراسان‌رضوی منتقل شد متهم 35 ساله که به مواد مخدر نیز آلوده است با دیدن شواهد چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و با ندامت لب به سخن گشود و گفت در پایان ساعت اداری و روزهای قبل از تعطیلات رسمی و همچنین در مکان‌های خلوت طعمه‌های خود را از میان افراد مراجعه‌کننده به دستگاه عابربانک انتخاب می‌کردم و زمانی که فردی به دستگاه مراجعه می‌کرد من با ترفندی با برداشتن رمز عبور کارت مورد نظر و ایجاد رمز دوم به صورت اینترنتی مبالغی از حساب کارت عابربانک برداشت می‌کردم.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی اظهار کرد: متهم تاکنون به چهار فقره سرقت که جمعا به مبلغ 42 میلیون ریال است اعتراف کرده که پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قضایی به دادگاه ارسال شد.

عرفانی به شهروندان توصیه کرد: مکان‌های خلوت را برای استفاده از دستگاه خودپرداز انتخاب نکرده و هنگام کار با دستگاه خودپرداز رمز عبور خود را به گونه‌ای وارد کنید که قابل تشخیص و رویت افراد نباشد.

انتهای پیام/70018/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول