اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پلیس فارس صورت گرفت

دستگیری کلاهبردار فروش کلیه در کشور

پلیس فارس فردی را که با عنوان تعویض کلیه در کشور، از افراد محتاج به پیوند کلیه کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر کرد.

دستگیری کلاهبردار فروش کلیه در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، فرمانده انتظامی این استان اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی فارس مطلع شدند فردی کلاهبردار در نقاط مختلف این استان و شهر شیراز با پخش آگهی فروش کلیه،‌ اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کند.

سیروس سجادیان در مورد شگرد این فرد کلاهبردار گفت: وی ابتدا از طریق اعلام شماره تلفن، وانمود به فروش کلیه کرده و در این راستا افراد نیازمند به خرید کلیه، با شماره تلفن اعلامی وی تماس و در ملاقات اولیه قرارداد بین آنها منعقد می‌شد.

وی ادامه داد: فرد کلاهبردار برای انجام آزمایش‌های اولیه یک تا 5 میلیون تومان از افراد متقاضی اخذ و طرفین با مراجعه به سازمان انتقال خون نسبت به انجام آزمایش خون اقدام و مقرر می‌شد، پس از اعلام نتیجه آزمایش با افراد متقاضی تماس گیرد، ‌اما پس از آن هیچ‌گونه تماسی نمی‌گرفت.

فرمانده انتظامی فارس گفت: پس از اطلاع از این موضوع، ‌شناسایی و دستگیری این فرد کلاهبردار در دستور کار ماموران اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی این استان قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم اهل و ساکن شهرستان قیروکارزین فارس شناسایی و دستگیر شد.

سجادیان عنوان کرد: در بازرسی از منزل این فرد حدود 100 ظرف و لوله نمونه خون اخذ شده از شکات به همراه تعدادی اسناد و مدارک دیگر کشف و در تحقیقات به عمل آمده از متهم، کلاهبرداری از شهروندان با این روش با همدستی یکی از کارمندان سازمان انتقال خون شیراز کشف شد.

این مسئول اذعان داشت: همدست این فرد کلاهبردار نیز دستگیر و تاکنون 22 نفر از شکات در سراسر کشور به ویژه استان تهران، همدان و شهرستان حسن آباد اردبیل، ‌شهرهای شمال کشور و فارس شناسایی، پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات احتمالی دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول