اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) هرمزگان خبر داد

دستگیری 10 کلاهبردار اینترنتی در هرمزگان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) هرمزگان از دستگیری 10 متهم اینترنتی در سه ماهه اول امسال در این استان خبر داد.

دستگیری 10 کلاهبردار اینترنتی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر قرایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سه ماه امسال، 10 متهم به با سوءاستفاده از فضای مجازی اقدام به برداشت از حساب‌های بانکی افراد می‌کردند که در این ارتباط هشت مرد و دو زن دستگیر شدند.

وی با بیان این‌که در مجموع بیش از 120 میلیون ریال از این طریق  از حساب اشخاص برداشت شده بود، خاطرنشان کرد: عدم ملاحظات امنیتی در استفاده از فضای مجازی برای عملیات‌های بانکی و همچنین اعتماد به افراد مجهول‌الهویه زمینه مناسبی را برای کلاهبرداری‌های اینترنتی فراهم می‌کند که شهروندان باید هوشیاری لازم را در برابر ترفندهای فریبنده کلاهبرداران داشته باشند.

به گفته رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) هرمزگان، در مدت سه ماهه امسال بیش از 95 درصد جرایم رایانه‌ای واقع شده در هرمزگان را کشف کرده‌ایم که بیشترین آن با 80 درصد مربوط به جرایم رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی است.

وی عنوان کرد: 10 درصد جرایم نیز مربوط به مختل کردن داده‌ها و کلاهبرداری رایانه‌ای و مابقی نیز هتک حیثیت افراد در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) هرمزگان همچنین با بیان این‌که در این مدت هیچ موردی از انتشار مغرضانه تصاویر یا فیلم‌های خصوصی در فضای مجازی به پلیس گزارش نشده است، استان هرمزگان را به لحظ وقوع جرایم اینترنتی با آلودگی پایین در شمار استان‌های پاک کشور معرفی کرد.

قرایی در پایان هشدار داد: شهروندان به منظور صیانت از حساب‌های شخصی و همچنین حریم خصوصی خود باید مراقب افراد سودجو که به بهانه‌های مختلف درصدد دستیابی به اطلاعات شخصی و شماره حساب‌ها و کارت‌های بانکی هستند، باشند.

انتهای پیام/88007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول