اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی خبر داد

دستگیری سارق شرکت خصوصی در مشهد

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی از دستگیری فردی که با نصب نرم‌افزار جاسوسی و ارسال آن از طریق ایمیل از شرکت خصوصی در مشهد سرقت کرده بود، خبر داد.

دستگیری سارق شرکت خصوصی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌، سیدمحسن عرفانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ در پی شکایت نماینده یک شرکت خصوصی مبنی بر نفوذ و تغییر داده‌ها و ایراد خسارت مالی حدود 50 میلیون ریال به شرکت توسط فرد یا افرادی مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با استعلام از مبادی ذی‌ربط و تحقیقات گسترده و بازدید فنی از سیستم‌های شرکت توانستند طی عملیاتی متهم را شناسایی و پس از تهیه دستور قضایی متهم را دستگیر و به مکان پلیس فتا انتقال دادند.

عرفانی خاطرنشان کرد: متهم 35 ساله با دیدن شواهد لب به اعتراف گشود و با ندامت در ارتباط با جرم خود گفت با نصب نرم‌افزار جاسوسی و ارسال آن از طریق ایمیل به شرکت موردنظر به یک سری اطلاعات محرمانه دست پیدا کرده و با شناسایی مشترکان و تغییر داده‌ها به کسب نامشروع ثروت پرداخته است.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه رعایت نکردن امنیت شبکه، عامل اصلی و راه نفوذ به این شرکت بوده است، یادآور شد: پرونده پس از تکمیل به همراه متهم برای سیر مراحل قضایی به دادگاه ارسال شد.

انتهای پیام/70018/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول