اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی خبر داد

دستگیری سارقان کارت‌های هوشمند باربری در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی گفت: سارقان 50 کارت هوشمند پایانه باربری در تبریز دستگیر شدند.

دستگیری سارقان کارت‌های هوشمند باربری در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از سرقت 50 فقره کارت هوشمند پایانه باربری مربوط به خودروهای سنگین و رانندگان در محل پایانه خبر داد.

وی اظهار کرد: مسئولان پایانه بدون هیچ اقدام خاصی در سیستم رایانه مبنی بر جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و اعلام به شرکت‌های حمل و نقل تحت پوشش، اقدام به صدور کارت‌های المثنی با همان کد و رمز می‌کنند در این موقعیت سارقان نیز با استفاده از کارت‌های هوشمند مسروقه به دفاتر شرکت‌های حمل و نقل پایانه بار استان مراجعه و اقدام به اخذ بارنامه کرده و سپس با بارگیری اجناس مختلف از جمله میلگرد و پارکت ورقه MDF، آن را بدون رسانیدن به مقصد در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

کشف موضوع

عباس‌زاده ادامه داد: شخصی به هویت «ش-گ» مسئول شرکت حمل و نقل پایانه با مراجعه به ماموران اعلام داشته که برای دو دستگاه تریلر بارنامه ورق چوبی MDF پالت به مقصد شیراز صادر شده و خودروهای مذکور پس از بارگیری بدون حرکت به مقصد، قصد دارند اجناس مذکور را در شهرک شهید مدنی تبریز به فروش برسانند و احتمال این که مدارک رانندگان و کارت‌های هوشمند آنان جعلی باشد وجود دارد.

وی افزود: بلافاصله ماموران به این شهرک مراجعه و مشاهده می‌کنند که پالت‌های بارگیری شده به کارگاه «ا-ش» انتقال و پیشنهاد فروش به وی داده شده بود و وی نیز به رانندگان مشکوک و موضوع را به همکاران خود اطلاع و آنان پس از تماس با مدیریت شرکت مربوطه متوجه قضیه می‌شوند.

اقدامات اولیه

عباس‌زاده اظهار کرد: با وصول خبر بلافاصله ماموران به محل عزیمت و مشاهده می‌کنند، یکی از کامیون‌ها در محل تخلیه شده و دیگری حامل بار در محل متوقف است که به محض مشاهده ماموران راننده کامیون خالی به اتفاق راننده دومی اقدام به فرار می‌کنند که کامیون با بار به یکی از پارکینگ‌های مجاز انتقال و اجناس تخلیه شده به صورت امانی به «ا-ش» تا اخذ دستور مرجع قضایی تحویل شد.

اقدامات تخصصی پلیس

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی افزود: پس از اخذ اظهارات مالباختگان و شهود، بلافاصله شماره پلاک خودروها از سیستم رایانه‌ای استعلام و مشخص شد پلاک‌های مذکور جعلی هستند.

وی در ادامه گفت: با بازرسی کامل داخل خودروی توقیف شده تعدادی پلاک جعلی دیگر نیز کشف و ضبط شد بعدا مشخص شد که شماره موتور و شاسی تریلی به نام «م-م» که دارای سابقه کلاهبرداری به شیوه موصوف از شهرستان‌های رفسنجان و کرمان و تبریز را داشته و مورد شناخت عوامل جعل و کلاهبرداری بوده شناسایی و دستگیر شد.

عباس‌زاده در ادامه گفت: در حین رسیدگی موضوع از شهرستان بستان‌آباد نیز چندین پرونده مشابه گزارش شده که در آن شهرستان نیز متهمان با شگرد فوق اقدام به اخذ میلگرد از مالباختگان و فروش مال غیر کرده بودند با بازجویی از متهمان یکی پس از دیگری شناسایی و با انجام تحقیقات علمی به جرم خود اعتراف کردند و تعداد پنج شاکی نیز شناسایی و اموال مالباختگان کشف و متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند.

انتهای پیام/60002/ب30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول